Problem med inloggning i Visma eEkonomi

  • 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 9 månader sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Björn L:

Har två företag i eEkonomi, ett AB och ett enskilt. Det händer ofta att inloggningen kraschar till AB:t.
Kraschlänk 1: https://www.vismaonline.com/serviceredirect?appId=44643eb1-3f76-4c1c-a672-402ae8085934

Kraschlänk 2: https://identity.vismaonline.com/signin/redirect?sitename=tegner

Kommentarer: Det går inte att nå den här sidan, 

There were too many redirections.

Error Code: INET_E_REDIRECT_FAILED


Då går jag runt det genom att först logga in på det enskilda för att sedan därifrån logga in på AB:t. Detta fungerar, men för det mesta efter ett antal försök. Under em 181214 slutade även detta knep att lösa gåtan, så nu står jag utan mitt administrativa hjälpmedel som används varje veckodag. (Det enskilda ligger i träda).

De steg som finns beskrivna under Driftinformation per 181205 är utförda utan verkan. När jag provar:

"3. After step 2, copy and paste following link into a new tab in your browser
- Visma eAccounting: http://eaccounting.vismaonline.com "

styr länken tillbaka till det enskilda företaget, och befinner mig då inloggad där. AB:t är alltså företaget som jag måste ha kontinuerlig tillgång till.
Jag använder eEkonomi stationärt, i laptop (Win10), surfplatta och mobil (Android). Webbrowser: Chrome & Edge.

Hur går jag vidare nu

Foto på CanAllto

CanAllto

  • 102 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 9 månader sedan

  • 2
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

  • 9,952 poäng 5k badge 2x thumb
Hej.

Vi återkommer till dig på måndag angående detta, som vi pratade om på vår Facebook-sida.
Ha en fortsatt trevlig helg!
/Moa
Foto på halvmanen

halvmanen

  • 274 poäng 250 badge 2x thumb
Moa, ett bolag i er storlek måste ju kunna garantera att en molnbaserad bokföringstjänst som Visma eEkonomi fungerar även på helgerna. Så här inför jul är vi mångasmåföretagare som vill kunna bokföra även på kvällar och helger. Förstår att ni inte har support dygnet runt (även om man kan ifrågasätta varför) men någon form av jour och driftinformation bör ni ju ha på helgerna. Allt annat är tyvärr underkänt.

Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

  • 9,952 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Trådskaprens problem har ingenting med någon driftstörning att göra.

Vi har dock under eftermiddagen haft en driftstörning som gjorde att det det inte gick att logga in i eEkonomi men denna ska nu va åtgärdad och det ska fungera att logga in. Så jour har vi även under helger! Jag beklagar strulet, tar dina synpunkter vidare och önskar en fortsatt bra söndag! /Moa
(Redigerad)
Foto på JB 59

JB 59

  • 60 poäng
jag har försökt i flera dagar nu och kommer in in i programmet :-(

Foto på Kristina Gunnarsson

Kristina Gunnarsson, Moderator

  • 4,084 poäng 4k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

Problemen med inloggningen löstes i helgen precis som Moa skrev. Användare som får felmeddelandet Error Code: INET_E_REDIRECT_FAILED har oftast inte betalat sitt avtal. Se till att fakturan är betald för att lösa problemet. Du kan också kontakta vår avtalsavdelning. https://vismaspcs.se/kontakta-oss#avtal

Önskar dig en fortsatt fin dag!
(Redigerad)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.