Problem med inloggning om ditt lösenord innehåller å, ä och ö och vissa specialtecken

  • 3
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 månad sedan
  • Bekräftat
  • (Redigerad)
Just nu har vi problem med inloggning till mina tjänster, det innebär att du kan få meddelande om att du har fel mejladress eller lösenord.
Problemet dyker upp för dig som har antingen å, ä eller ö i ditt lösenord. 

Vi återkommer i denna tråden när det är löst. För mer information kan du även följa https://status.visma.com/
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 8,120 poäng 5k badge 2x thumb

Publicerades för 2 månader sedan

  • 3
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,370 poäng 20k badge 2x thumb
Uppdatering 2019-09-04 kl 16:59:

Vi jobbar fortfarande på att lösa problemet. Ber er fortsatt att följa information på https://status.visma.com/
(Redigerad)
Foto på LeifBjermer

LeifBjermer

  • 784 poäng 500 badge 2x thumb
På statuslänken rapporteras inga problem idag
Foto på LeifBjermer

LeifBjermer

  • 784 poäng 500 badge 2x thumb
Trots att felet kvarstår
Foto på gotahammare

gotahammare

  • 62 poäng
Verkar som alla mina siffror missas. non existing user, står det och sidan är blank på alla uppgifter.
Vad är det som händer?
Dåligt med information kring vad som händer! Har alla tagit helg? Kunderna får vänta till måndag?
Foto på PIT

PIT

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb
All bokföring och alla verifikationer är borta för mig. Har fler samma problem?
Foto på cowlars

cowlars

  • 224 poäng 100 badge 2x thumb
är det pga detta som jag periodvis blir utsparkad från programmet?
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 21,926 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Är det Visma eEkonomi du arbetar i? Blir du plötsligt utloggad eller har du varit inaktiv en stund i tjänsten? 
/Nellie 
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,370 poäng 20k badge 2x thumb
Uppdatering 2019-09-06 kl. 14:53: 

Vi jobbar fortfarande på att lösa problemet med å, ä och ö i lösenordet. Information finns också på https://status.visma.com/ och vi uppdaterar här igen på måndag. 
Temporär lösning är att du ändrar ditt lösenord till något som inte innehåller å, ä och ö. 

/Nellie
(Redigerad)
Foto på AmmiHRS

AmmiHRS

  • 246 poäng 100 badge 2x thumb
Har inte å, ä eller ö i varken lösenord eller anv. men har fortfarande meddelande om inloggning i Byråstöd som inte fungerar. Kan logga in på Mina sidor direkt i webbläsaren dock.
Foto på Rasmus

Rasmus

  • 634 poäng 500 badge 2x thumb
Jag har inte heller åäö. Jag kan iofs logga in på visma eekonomi men sen kommer ett felmeddelande och sidan laddar aldrig klart. Verkar vara samma på alla sidor. Något som kan göras?
Foto på LeifBjermer

LeifBjermer

  • 784 poäng 500 badge 2x thumb
Har exakt samma problem. Har inte heller åäö i vare sig user eller password.
Foto på LeifBjermer

LeifBjermer

  • 784 poäng 500 badge 2x thumb
På statuslänken står det att alla system "är operational" INgen rapport om problem
Foto på Rasmus

Rasmus

  • 634 poäng 500 badge 2x thumb
Ja det är märkligt verkligen
Foto på Viktoria N

Viktoria N

  • 134 poäng 100 badge 2x thumb
Jag har också samma problem. Har inte heller åäö i vare sig user eller password.
Foto på LeifBjermer

LeifBjermer

  • 784 poäng 500 badge 2x thumb
Verkar inte finnas levande support under helgen? Vera chattrobot duger inte
Foto på Biodlare

Biodlare

  • 196 poäng 100 badge 2x thumb
Jag har liknande problem. Efter inloggningen saknas det data och det kommer fram ett felmeddelande om att ett fel uppstod som blivit registrerat... Konstigt att Visma har inte beredskap under helger för att agera vid fel som drabbar flera användare! 
Foto på Bo Karlsson

Bo Karlsson

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Visma eEkonomi står bara och snurrar.

Detta kommer som en varning:
Ett fel uppstod som blivit registrerat. Stäng programmet och försök igen. Om du behöver hjälp för att komma vidare, kontakta vår support och ange tidpunkt för händelsen och en kort beskrivning av problemet.

Har varit så i flera timmar, kan ingen åtgärda.
Under support står att alla program fungerar.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,208 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Ledsen att jag inte har uppdaterat här tidigare!
Visma eEkonomi funkar som det ska hos mig och vi håller på att felsöka vad som är problemet som drabbar några av er.
Vi försöker också lösa problemen med inloggning som har hållt i sig ett par dagar: se till att lösenordet inte innehåller å, ä eller ö och rensa cache-minnet i webbläsaren.
Mvh
Anna
(Redigerad)
Foto på LeifBjermer

LeifBjermer

  • 784 poäng 500 badge 2x thumb
Fler har rapporterat problem och ingen av dem inklusive mig själv har åäö i vare sig user eller password
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,208 poäng 50k badge 2x thumb
Ja, som jag har fått info är det två helt skilda problem. Ursprungsfelet i den här tråden var att vissa användare inte alls kunde logga in på Mina tjänster.Under dagen har det också varit problem med att en del användare inte kommer åt information i Visma eEkonomi och får meddelande: "Ett fel uppstod" eller andra otydliga felmeddelanden.
Jag fick precis rapport om att det skulle vara löst nu så om du har datorn framme så får du gärna testa och se om du fortfarande får fel.
/Anna
Foto på LeifBjermer

LeifBjermer

  • 784 poäng 500 badge 2x thumb
Testade och logga in kl 22.20. Nu fungerar det, åtminstone för mig!
Foto på LeifBjermer

LeifBjermer

  • 784 poäng 500 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Kan inte logga in på Visma online. Har TP-limk 4G modem /Telenor.

Kan inte logga in på Visma online.  Har Telenor och TP-link 4G modem. 100% signalstyrka och det går brukbart med alla applikationer utom Visma. Tar extremt lång tid för startskärmen att uppdateras. Får sedan besked om att ett fel upptäckts och registrerats
Foto på carina

carina

  • 82 poäng 75 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Det går att komma in på min sida,men sen står det bara och snurrar hela tiden.Och....
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,208 poäng 50k badge 2x thumb
Jag fick nyss höra från mina kollegor att det problemen i Visma eEkonomi ska vara lösta nu men att vi fortsätter jobba med att hitta vad som orsakat problemen!Tack för att ni rapporterar problemen, och jag ber återigen om ursäkt för att jag varit så sen på att svara här!/Anna
P.S Gällande inloggning så jobbar vi fortfarande på att det ska funka felfritt även med å, ä ö i lösenordet.D.S
Foto på Biodlare

Biodlare

  • 196 poäng 100 badge 2x thumb
Japp, nu fungerar det även för mig.
Foto på Rasmus

Rasmus

  • 634 poäng 500 badge 2x thumb
det verkar lira nu
Foto på Bo Karlsson

Bo Karlsson

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Fungerar här också nu.
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,370 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Uppdatering 2019-09-16 kl. 14:18:

Det är fortsatt problem att logga in till Mina tjänster om ditt lösenord innehåller å, ä och ö samt specialtecknen ¤ och §
Temporär lösning är att du ändrar ditt lösenord till något som inte innehåller å, ä och ö eller specialtecknen ¤ och §. 

Vi uppdaterar här igen så fort vi har mer information.

/Nellie
(Redigerad)