Problem med nya artiklar för Visma Webshop+

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 10 månader sedan
  • Besvarad
Det går inte längre att skapa nya artiklar för Visma Webshop+ i Visma Administration 2000. När man är färdig med artikeln i Visma Admin, så väljer man 'Skicka till webshop' men inget förs över. Jag har märk att det går inte heller skapa en manuell inleverans på nya artiklar som markerad 'Webshopsartikel'.
Foto på johnyngve

johnyngve

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb
  • Arg

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej,

När du har valt Skicka till webshop, händer det någonting? Får du nåt meddelande?
Är din artikel ibockad som lagervara på flik 1 Artikeluppgifter, annars kommer den ej synkroniseras över.

Du skulle kunna prova att endast göra en ändring på artikeln, tex redigera namnet på den och spara och sen ändra tillbaka och spara igen. Prova sedan att skicka till webshop igen och se om det fungerar nu.

Återkom gärna med mer info så fortsätter vi då.

Ha en fin dag!
/Cecilia
Foto på johnyngve

johnyngve

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb
Hej Cecillia,

Felet sker enbart med artiklar som skapades efter uppdatering 2018.2, gamla artiklar uppdateras till Webshop+ som vanligt. När jag lägger till en ny artikel och väljer 'Skicka till Webshop' så får jag meddelande att 0 artiklar uppdaterades. Artikeln är ibockad som lagervara. Jag har testat göra registervård, samt ändra benämning på artikeln för att se om det skulle hjälpa, vilket det inte gjorde.

Mvh John
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 8,020 poäng 5k badge 2x thumb
Hej johnyngve.

Ursäkta den sena återkopplingen. Upplever du att du fortfarande har problem med att skicka nya artiklar till din Webshop? Har du senaste versionen av Visma Administration?