Problem med nya kundnummer i Webshop

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 5 månader sedan
  • Pågående
Hej, 

Vi har precis signat upp oss för Visma Webshop och har kopplat ihop det med administration 2000. En fundering har nu dykt upp som ställer till en hel del problem för oss. 

Vi har flertal kunder som har samma org nr, hur ska systemet då hitta rätt kund? Vill tillägga att e-posten som är ifylld är den som går till ekonomiavdelningen och är samma för alla kunder med samma org nr men dom har olika kundnr som sedan styr att fakturan läggs på rätt kund/avdelning. 
Varför har ni bestämt att det prompt är org nr och e-post som gör kopplingen till adm, varför kan vi inte få välja kundnr istället? Då det idag redan finns en funktion som syncar mot adm bör det inte vara omöjligt att skapa en liknande som enbart syncar mot kundnr. 

Har ni annars något annat förslag på hur vi nu kan lösa så att det inte skapas nya kundnr?

Mvh
Foto på Carolina

Carolina

  • 92 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 7 månader sedan

  • 1
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 89,228 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Ursäkta att vi inte har återkommit till dig. 
Jag har bett mina kollegor kika på detta och lovar att vi återkommer med ett svar till dig.

En fråga: vet dina kunder om vilket kundnummer de har hos dig?
Har jag tolkat dig rätt att du i Visma Administration vill kunna välja om det ska skapas en ny kund eller att du ska kunna välja att koppla kunden från Visma Webshop till en specifik kund?
Foto på Robin Melldén

Robin Melldén, Team Manager

  • 3,114 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Carolina,

En statusuppdatering. Jag har haft samtal med mina kollegor om hur vi ska lösa detta på bästa sätt utan att ställa till det i den nuvarande lösningen. Eventuellt behöver vi lägga till inställningar så att du som kund kan styra detta själv. Vi har inte tagit något beslut ännu om hur vi ska gå tillväga men jag återkommer när jag vet mer. 

Mvh
Robin