Problem med tidsregistrering i appen - Lön Anställd

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 veckor sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Flera (men inte alla) anställda hos oss har sedan några veckor tillbaka problem med att registrera tider i appen (iOS 12.x). För samma personer fungerar det bra att registrera via webbläsare. När man registrerar starttid går det inte att spara utan att man samtidigt registrerar sluttid. (felmeddelande: Registreringen gick inte att spara. Försök igen om en stund). Registrerar man en sluttid samtidigt går det dock att spara.
Ominstallation av app gjord utan att problemet löstes.
Foto på Mats

Mats

  • 294 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 månad sedan

  • 0
  • 1
Foto på Sofia Johansson

Sofia Johansson, Moderator

  • 5,440 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Mats,

Det låter konstigt. Kan du undersöka vilken version av appen de personerna använder?
Vet du vilka sorters iPhones de har (exempelvis 8, 8Plus, Xs osv)?
När de får detta meddelande - är det sluttiden på dagen innan som fungerar att de registrerar då eller menar du att de registrerar en sluttid på samma dag för att få det att fungera?

Visa gärna ett exempel på en dag som får sådant fel. Klicka i Kalendern inne i Visma Lön Anställd på en person - registrera tid och sedan redigera och ta en skärmdump (alltså inte en skärmdump från appen utan det du ser som löneadministratör). Där ser du alla tidsregistreringar som gjorts. Naturligtvis behöver du inte visa den anställdas namn, anställningsnummer eller några känsliga uppgifter. Vi behöver bara se alla de registreringar som är gjorda på en sådan dag :) 

Ha det gott!

/Sofia
Foto på Mats

Mats

  • 294 poäng 250 badge 2x thumb


Det är när man vill registrera en starttid för dagen som man tvingas registrera en (då hypotetisk) sluttid för att kunna spara. 
Problemet visar sig som sagt inte i webbläsaren, bara i appen. Bifogar skärmdump från telefon samt skärmklipp från VismaOnline-kalender.

iPhone 5s
iOS 12.4.1
Visma Lön Anställd 4.1.0


Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Mats,

Den vy du visar från appen Visma Lön Anställd i ditt  skärmklipp är endast tänkt att använda om du behöver redigera en tidsregistrering eller om du har missat att registrera en dag i sin helhet.
Därför går det ej att spara registreringen utan en sluttid. 
Vill man endast tidsregistrera och göra en instämpling för dagen så gör man det istället från startvyn i appen där du ser klockslag och stämpla in och stämpla ut knapparna.


Arbetar du via webbläsaren och där försöker registrera en tidsregistrering via kalendern och enbart lägger in en starttid utan sluttid så fungerar det, men du får en notis att sluttid saknas.

Ha en fin dag!
/Cecilia
Foto på Mats

Mats

  • 294 poäng 250 badge 2x thumb
Nja, det har ju fungerat hur bra som helst fram till för några veckor sedan att göra så. Att bara kunna stämpla in och ut i realtid gör ju appen tämligen värdelös för väldigt många. Ska man behöva föra anteckningar vid sidan av för att ha någon nytta av Visma Lön Anställd?