Varning att det saknas uppgifter vid FORA-rapportering - Lön

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 5 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
När jag ska ta fram FORA rapport, får jag varning om att det saknas uppgifter på en anställd.
Och programmet kan inte skapa fil förrän jag har fyllt i de saknade uppgifterna på den anställde.
Säger inget om vad för uppgift som saknas. 
Denna person har slutat under året och jag har raderat hans clearing- och bankkontonummer.
När jag tillslut fyller i dessa fält igen, lyckas jag skapa fil med FORA rapport.
I och med GDPR, så raderar vi clearing- och bankkontonummer två månader efter att den anställde har slutat.
Foto på Saku

Saku

  • 1,110 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 5 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på annasarnehed

annasarnehed

  • 2,810 poäng 2k badge 2x thumb
Du kan ändra till kontant utbetalning på den anställde så slipper du få fälten för bankuppgifter som rödmarkerade.
Foto på Saku

Saku

  • 1,110 poäng 1k badge 2x thumb
Någon på supporten?

Foto på Johan Svensk

Johan Svensk, Moderator

  • 456 poäng 250 badge 2x thumb
Hej Saku! 
När du raderar bankuppgifterna och sparar ska du få en varning om att alla fält inte är korrekt ifyllda, att det då inte går att använda programmet fullt ut samt vilka uppgifter som är fel. Fora-rapporteringen är en av delarna som inte går att skapa om dessa uppgifterna saknas (med vald inställning). 
För att ta bort uppgifterna utan att råka ut för detta felmeddelande, är det som Anna skriver ovanför. Du behöver ändra utbetalningsmetod till Kontant, för att inte behöva ange några bankuppgifter :)

/Johan
(Redigerad)
Foto på Saku

Saku

  • 1,110 poäng 1k badge 2x thumb
Tack!