Problem vid registrering av leverantörsfaktura - Administration

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 12 månader sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

I nya versionen av Administration 2000 (2018.01) har jag följande problem vid inregistrering av leverantörsfaktura:
1. Efter 2-3 inregistrerade levfakturor får jag felmeddelande att om att fakturan redan hanteras av annan användare - vilket är en omöjlighet då jag är enda användaren. Då måste jag stänga ner fliken och starta den på nytt för att kunna påbörja ny inregistrering.
2. I bilden vid inleverans från beställning läggs tomrader till när man registrerat in första artikeln. Sen försvinner den och kommer tillbaka oregelbundet under hela inregistreringen.
3. Om jag skrivit en textrad i beställningen måste jag markera den som "levererad" med summa 0,00 för att beställningen ska bli färdiglevererad. 
Är det några inställningar som jag missat för jag kan inte hitta dessa problem under "kända fel"
Foto på MEECHO

MEECHO

  • 140 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på AnnaB

AnnaB

  • 1,598 poäng 1k badge 2x thumb
Punkt 3 har fungerat som du beskriver i åratal, så det är inget nytt. Om man inte är uppmärksam leder det till att beställningar ligger och skräpar, de går ju aldrig att få bort... Om någon kan tipsa om hur man åtgärdar det blir jag glad!
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,182 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Meecho!
Jag tänker att det har med uppdatering i modulen att göra, alltså inte versionsuppdateringen. Har du samma artiklar på fakturorna? Systemet ska känna av om något krockar, det borde dock räcka att gå ut i listläget och tillbaka in på kort för att uppdateringen ska hunnit arbeta klart. Däremot är jag inte riktigt med dig vart du är när du levererar in via beställningen. Är du på en beställning eller på en Leverantörsfaktura? Men jag har också upptäckt att det kan hoppa lite i listan på olika ställen. Detta kommer att bli bättre i varje version som släpps.
I den senaste som är ute nu 2018,2 är dock mest GDPR anpassad. 
Textrad på beställning har fungerat så hela tiden och för att få bort dessa får man makulera dom. Rensa dokument går också. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.