Program fel - Administration 500

• 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre. Communitymoderatorn angav följande anledning för att arkivera: .

Alla frågor gäller fakturering / Adm 500
1. Längre textrader isf nuv som inte är längre än art.texten.
2. Nån form av 'varning' att fakturasida nr 2 kommer att skapas - nu kan fakt bli i 2 ex varav sid 2 bara består av en art.rad. Man kanske kunde komprimerat två art till en och sparat in sidan 2.
3. Skapa tomma art.rader - efter info texten ( punkt 1 ) vill jag ha en tomrad för att ge luft mellan text och art ibland även mitt i fakt ( 2 olika rep. tex. ) och då måste jag hoppa mellan text/art/text/art för att få en tomrad !! Ist för att bara klicka på enterknappen och direkt få en tomrad.
4. Övriga sidor i Adm.500 - varför inga "rulla-menyer" med rullen på musen ?? Nu det här eviga letande efter pilneråtknappen för att få sidan upp/ner....
5. Har en "förbrukn." - art där jag BARA vill ange pris direkt i "summarutan" , har tagit bort styck,a ́pris mm men när jag 'klickar' för att komma till slutet dvs summakr så hoppar programmet över till en ny art !! ?? Hur fanken har ni tänkt där ?
6. En grej som har fördärvat för mig mycket - vid reg. av kundinbet från BG så anges vid VARJE REG dagens datum !!?? oavsett vilken datum jag angav förra reg.  Vid andra ver.reg så anges sista angivna datum. Dagens datum ? - den betalningen är väl inte inkommen ännu ??
Självklart skall senaste datum står kvar för att sedan ändras dag-för-dag av mig uppåt !?
Foto på volvo12

volvo12

• 824 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 2
Foto på Skebobruk

Skebobruk

• 4,248 poäng 4k badge 2x thumb
Många av sakerna gäller även i Admin 2000
Foto på 3pa2

3pa2

• 5,572 poäng 5k badge 2x thumb
Instämmer i det mesta men punkt 3 använder jag knappen "infoga rad". denna använder jag även när jag med mig vet att fakturan kommer bli mer än en sida för att ge mer luft och fördela raderna snyggt.
Punkt 6, inbetalningar kan ju ske på mer än via BG som kontakt/1910 och då anges dagens datum.
Summarum av "de hele" är väl att man inte skall använda enterknappen alltid, vet att det kan vara svårt, blir lätt en vana att höger lillfinger ändå är där men........
Foto på h-matson

h-matson

• 1,022 poäng 1k badge 2x thumb
Hej
Håller med om att det är många småfel i programmet, men...
Punkt 1-2 kan du avhjälpa själv. Jag la ngr timmar på att redigera fakturamallen.
3 Mellanrun skapar man enkelt med 2st Enter mellanslag och 3st Enter
4 Prgramfel, kan inte hitta det i mitt program.
5 Gilla läget, programmet måste få ngt att räkna på.
6 Håller med att det vore bra att datumet står kvar, men inte nödvändigt.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.