Programfel i både Google Chrome och Internet Explorer.

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
Sammanslagen

Den här konversationen har slagits ihop med en annan. Se huvudkonversationen: eEkonomi står och snurrar vid skapande av leverantörsfaktura och verifikation

Hej hej,

Jag får lite panik för programfelen jag har haft under ett par månader blev idag ännu värre så nu kan jag inte jobba alls - och mitt år slutar på måndag så måste verkligen få in en del innan dess!

Internet explorer - Detta använder jag normalt med Visma , men problemet sedan flera månader är att sidor hänger sig med laddningssymbolen så man får ladda om hela sidan, då kommer man normalt in. Detta händer på nästan varje sida man ska in på - dvs man håller på att bli tokig när man försöker jobba.
Idag inser jag att det inte ens går att ladda om hela sidan längre. Dvs går inte jobba med I.E

Google Chrome - här laddar sidorna snabbt och funkar, men här flyter istället text ihop i sidled så det är omöjligt att läsa belopp och klicka på rätt knappar.


Det konstiga är att jag inte har några problem i några av dessa browsers normalt utan det är  just Visma som inte fungerar. Ibland ser vissa siter bättre ut i den ena eller den andra browsern men allt annat fungerar rent praktiskt.

Hoppas på snabba ideer för nu börjar det bli panik!


Tack på förhand!

Andreas

Foto på AddeFekzen

AddeFekzen

  • 212 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

  • 9,914 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Andreas.

Det låter inget bra det här.

Två saker skulle jag börja med att titta på. 1 Egentligen oavsett vilken webbläsare du arbetar i att göra en rensning av cache. 2 När du säger att texten flyter ihop i sidled i Chrome om du klickar på de tre punkterna uppe till höger, hur ser det ut vid Zoom där, är den ställd mot 100%, samt blir det någon skillnad om du zoomar in eller ut?

Hoppas det löser sig för dig. Ha en fin lördag.

/Victor
Foto på Chriskaffe

Chriskaffe

  • 3,728 poäng 3k badge 2x thumb
Inte kul, men jag tror också att problemet är hos dig lokalt. Jag kör i Chrome, senast idag lördag f.m. Och inga som helst problem. Hoppas du hittar felet!!
Foto på AddeFekzen

AddeFekzen

  • 212 poäng 100 badge 2x thumb

Har försökt göra det mesta nu och inser att det är ett fel som uppkommer i båda webläsarna. Försök att skapa leverantörsfaktura - där hänger den sig både i Chrome och I.E.

Detta har alltid fungerat förut, trots de andra felen jag beskrev som jag haft i ett halvår.

Verkar skumt nog vara något lokalt på kontorsdatorn för på en bärbar fungerar det. Lite irriterande då det tar dubbelt så lång tid att sitta och fippla in allt i den bärbara så måste komma på något sätt att få igång det igen på stationära.


Mvh
Andreas

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.