Projekt från Visma eEkonomi smart till Visma eEkonomi Tid

• 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 4 veckor sedan
  • Besvarad
Varför ligger projekt som valbara i Visma eEkonomi Tid när projektet är markerat som avslutat i Visma eEkonomi Smart. Listan med valbara projekt blir oändligt lång när man bedriver många projekt som är väldigt korta.
Foto på Nina

Nina

• 568 poäng 500 badge 2x thumb
  • sur när jag får leta bland många projekt

Publicerades för 5 månader sedan

• 0
  • 2
Foto på Nina

Nina

Detta är när jag ska göra faktura underlagen som ej pågående projekt syns.
Foto på Sofia Johansson

Sofia Johansson, Moderator

• 4,662 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Nina,

Ett avslutat projekt, som alltså inte har bocken för "pågående projekt" ibockad, ska inte synas i eEkonomi Tid.
Samma sak är om det är ett gammalt datum, som är bakåt i tiden, på sluttid men fortfarande har bocken i för pågående kommer det inte synas i eEkonomi Tid. Då syns det inte för att datumet gått ut.
Inne i eEkonomi Tid finns en ruta för "Visa avslutade" när man registrerar tid. Kan det vara så att den rutan är ibockad och därför syns det?
Om du bockar ur rutan - syns det fortfarande?

Gå tillbaka till eEkonomi och Bokföring - Projekt. Har de avslutade projekten antingen rutan för Pågående urbockad? Har de ett slutdatum bakåt i tiden?

Ha det gott!

/Sofia 
Foto på Nina

Nina

Hej Sofia 
Jag är inte helt nöjd med ditt svar, de ska inte synas innebär att det faktiskt är fel i Visma eEkonomi Tid för det är så att alla projekt som jag någon gång har lagt upp syns när jag ska göra faktura underlag. Vilken kund jag än väljer får jag upp alla projekt som finns i vårt system. Även avslutade och datum som har gått ut. Vänligen Nina
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,936 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Nina,

Jag känner att vi gärna kollar vidare på detta.
Har du möjlighet att ringa supporten så att en kollega där kan kika i ditt system vore det kanon.
Du har våra supportens kontaktuppgifter under kontakta oss.

Har du semester så får du gärna höra av dig när du är åter.

Ha en fin dag och en skön sommar!
/Cecilia