Projekt synliga på lönespecifikationen - Lön 300/600

• 9
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

De anställda skulle vilja se projekt på lönespecifikationen. Jag skriver en rad för varje 1106, för varje projekt. Där skulle jag vilja att det syntes.
Foto på Helene

Helene

• 486 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 9
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Projektnummer på lönespecifikation - Lön 300/600.

Projektnummer/Projektnamnen syns inte på lönespecifikation, inte ens när detaljerad lönespecifikation är påslagen i Visma Lön 600
Foto på Siv

Siv

• 112 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Projekt på lönespec.

För att anställda som arbetar på olika projekt skall kunna se hur många timmar som kommer från respektive projetkt. Detta är ett problem för entreprenadsföretag att projekt inte syns på lönebeskeden.

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Projektnummer på lönespecifikation - Lön 300/600.
Foto på Asaj

Asaj

• 194 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette projekt på lönespec.

Hej!

Vi behöver också kunna se projektnummer på lönebeskeden. I vårt fall är det så att vi jobbar mycket i EU-projekt där vi rekvirerar medel från länsstyrelser, Jordbruksverket och andra myndigheter, även utländska.
Handläggarna hos dessa vill se att de kostnader vi rekvirerar verkligen har betalats ut och det kan de inte göra på ett enkelt sätt när inte projektnumret finns på lönebeskedet. Det ökar handläggningstiden och det är inte bra, vare sig för dem eller oss.

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Projektnummer på lönespecifikation - Lön 300/600.
Foto på Pia

Pia

• 144 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette projekt på lönespec.

Hej. Vi har samma problem med en ny kund i byggbranschen. Varför kommer det inte med när det finns registrerat? Ser att tråden är gammal och fortfarande har detta alltså inte åtgärdats.

Vår kund har tidigare använt sig av Hogia där detta inte varit något problem. Måste vi byta tillbaka till det eller finns det någon tidplan för att justera detta?

Foto på Malin Sköld

Malin Sköld, Fd Produktansvarig Visma Lön

• 9,962 poäng 5k badge 2x thumb
Officiellt svar
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette projekt lönespec.

Hej!
Tack för att ni förtydligar och motiverar varför ni vill visa projektnummer på lönebeskedsraderna.

Den möjlighet ni har idag i programmet är att genom en textrad skriva vilket projekt det avser. Det medför extra arbete men är iaf ett alternativ.

Jag förstår ert behov av att kunna synliggöra detta men tyvärr är det inte aktuellt att genomföra det just nu, då vi har valt att fokusera på andra förändringar.

Vi har med oss ert önskemål när vi prioriterar vilka förändringar vi ska göra i framtiden.

Foto på J Bendroth

J Bendroth

• 294 poäng 250 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Projekt lönespec.

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Projektmärkning på lönespecifikation - Lön 600.

Hej!

Jag sköter lönerna på ett måleri och använder mig av Visma Lön 600.
Vi arbetar med projektstyrning hos oss och bokar alla intäkter, kostnader och löner i olika projekt. Det funkar ju bra i Vismas system.
MEN....
Jag skulle vilja att fördelningen av de arbetade timmarna också visades på lönespecifikationerna.
Just nu blir det bara en rad med alla timmarna tillsammans - oavsett om man fördelat dem på ett projekt eller tio. Jag skulle vilja ha en rad för varje projekt.

Foto på Mimmi

Mimmi

• 152 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Projektnummer på lönebesked - Lön 600.

Hej! Kan man göra så att projektnumren blir synliga på lönebeskedet? De syns ju på bokföringsordern, men vi vill att det ska synas på de anställdas lönebesked på vilka projekt deras löner, traktamenten mm är uppdelade.
Tack på förhand!/Mimmi

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.