Inget felmeddelande tillbaka om fakturan inte gått fram pga fel i e-postadressen - eEkonomi

  • 34
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej! Har vid flera tillfällen upplevt och bemött ett stort klagomål från våra kunder då vi skickat fakturor till dem via e-post och de inte fått dem. Vi har märkt att om e-postadresen av någon anledning är fel så får man inget felmeddelande tillbaka vilket resulterar i att vi skickar påminnelsefakturan till samma adress och dessvärre som vi gjort nu, skickat ett beklagligt brev med utskriven påminnelsefaktura per post och inkassokrav och de blir vansinniga då de inte ens fått den första fakturan, vilket jag kan förstå!
Det är ju toppen då man kan spara väldigt mycket pengar och tid genom att skicka fakturan på e-post men otroligt ledsamt att man inte får något felmeddelande då fakturan inte gått fram. Ber er att verkligen se över detta då det ställt till så mycket för oss att vi överväger att byta system helt, vilket känns ledsamt då vi annars är nöjda!
Foto på Bombastik

Bombastik

  • 400 poäng 250 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 7 år sedan

  • 34
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,064 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej allihop!

Jag vill börja med att tacka alla som tagit sig tid att uppdatera i denna tråd med era tankar och idéer. 
Jag kan idag med glädje meddela att vi släppt en ny funktion till Visma eEkonomi gällande att ni nu får meddelande i programmet om det är så att en faktura via mejl inte nått fram till din kund. 

Har du t ex skrivit in en felaktig e-postadress på kunden, eller om kunden inte kan ta emot fakturan på denna e-postadress, så kommer du nu få ett rött kryss i fakturalistan under Försäljning - Kundfakturor som på så sätt visar att fakturan inte nått fram.
Klickar du här ifrån på det röda krysset så slussas du vidare in till fakturan som inte kunde levereras och du kan längst ned på sidan läsa ett meddelande om varför. Du har då möjlighet att ändra till korrekt e-postadress och skicka ut fakturan på nytt och på så sätt vara säker att den når ut till rätt kund i tid. 

Vi hoppas att denna funktion kan underlätta ert dagliga arbete och att ni kan känna att ni har mer kontroll på om fakturan har levererats till rätt e-postadress eller inte. 

Ha en fin dag!
/Nellie