Inget felmeddelande tillbaka om fakturan inte gått fram pga fel i e-postadressen - eEkonomi

  • 34
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej! Har vid flera tillfällen upplevt och bemött ett stort klagomål från våra kunder då vi skickat fakturor till dem via e-post och de inte fått dem. Vi har märkt att om e-postadresen av någon anledning är fel så får man inget felmeddelande tillbaka vilket resulterar i att vi skickar påminnelsefakturan till samma adress och dessvärre som vi gjort nu, skickat ett beklagligt brev med utskriven påminnelsefaktura per post och inkassokrav och de blir vansinniga då de inte ens fått den första fakturan, vilket jag kan förstå!
Det är ju toppen då man kan spara väldigt mycket pengar och tid genom att skicka fakturan på e-post men otroligt ledsamt att man inte får något felmeddelande då fakturan inte gått fram. Ber er att verkligen se över detta då det ställt till så mycket för oss att vi överväger att byta system helt, vilket känns ledsamt då vi annars är nöjda!
Foto på Bombastik

Bombastik

  • 400 poäng 250 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 7 år sedan

  • 34
Foto på pierre

pierre

  • 1,304 poäng 1k badge 2x thumb
Eftersom fakturan mailas som en länk borde det vara väldigt enkelt att sätta en flagga i systemet om kunden har klickat på länken (=PDF-en hämtad). Om så inte skett bör det genereras en stor varning till användaren efter X antal dagar.
Foto på JoelS

JoelS

  • 372 poäng 250 badge 2x thumb
Jag skulle även vilja kunna gå tillbaka och kontrollera mailet jag har skickat via systemet - vad stod det i själva meddelandet och se meddelandeheadern (rubrik, klockslag mm). För att kunna dubbelkolla med kund när det blir fel.
Foto på Ankan

Ankan

  • 446 poäng 250 badge 2x thumb
Var femte faktura jag skickar kommer inte fram till mottagaren. Ni måste komma till rätta med detta problem, otroligt frustrerande att inte kunna lita på systemet. Följden av detta blir att vi får in pengar flera veckor för sent och för att inte tala om allt merarbete det ger. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.