Purchase Orders i Visma eEkonomi

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 år sedan
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag undrar hur man kan arbeta kring PO:s I Visma eEkonomi? Jag hittar inte den funktionen som standard eller modul. Enligt supporten verkar det inte heller finnas?

Jag vill alltså kunna beställa artiklar som vi har upplagda som vi sedan när de kommer automatiskt får in I saldot när vi godsmottager.

mvh Jonas

Foto på tehjonas

tehjonas

• 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 2
Foto på Philip Hjelmberg

Philip Hjelmberg, Fd Moderator

• 3,900 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Jonas,

Tyvärr har vi ingen sådan funktion i programmet i dagsläget. Däremot så har vi många samarbetspartners som med deras tjänster går att koppla samman till Visma eEkonomi. 

Vi har en avdelning hos oss som har väldigt bra koll och kan ge dig bra förslag på en passande samarbetspartner. 

Du kan nå vår partner avdelning på telefonnummer 0470 - 70 61 61.

Däremot så har vi en tråd på forumet som heter Skapa Leverantörsorder (PO) - Visma eEkonomi, där denna funktionen har efterfrågats. Du kan följa utvecklingen där.

Med vänliga hälsningar
Philip
(Redigerad)
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

• 49,122 poäng 20k badge 2x thumb
föredrar en modul av eEkonomi för detta funktion, inte en tredjepartlösning
Foto på Philip Hjelmberg

Philip Hjelmberg, Fd Moderator

• 3,900 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Pacsac!

Jag förstår att det hade varit det absolut mest optimala. Tyvärr har vi inte den funktionen i dagsläget utan jag lämnade mer en provisorisk lösning fram till att våra utvecklare har kunnat tillföra önskemålet.

Tack för dina åsikter!

Med vänliga hälsningar
Philip
Foto på Natalia

Natalia

• 90 poäng 75 badge 2x thumb
hej, undrar om ni har planer på att utveckla inköpsfunktion i Visma ekonomi? nämligen ganska viktigt del av de flesta företag, märkligt att inte det finns redan. 
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

• 9,952 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Natalia!

I dagsläget är det ingen funktion som är planerad att komma inom den närmsta tiden. Du kan följa önskemålet i den här tråden där vår utvecklingsavdelningen uppdaterar om det är så att funktionen skulle dyka upp.

Ha det fint!

Moa

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.