Ränteavdrag dröjsmålsränta?

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej!

Jag har under verksamhetsåret 2017 betalt en faktura försent och fick då en dröjsmålsränta på 4 kr. Den står ju med i resultaträkningen. Har enskild firma. Är det dessa 4 kr jag ska fylla i på NE-blanketten som räntekostnader? Ska jag ändra något i inkomstdeklarationen? Har läst att man ej ska göra dubbla avdrag för att man då kan åka på böter och liknande. Nu handlar det ju bara om 4 kr och är inte ränta på banklån eller liknande.

"3. Jag har dragit av ränteutgifter enligt kontrolluppgifter för år 2017 i näringsverksamheten, ange beloppet" 
Foto på Livis

Livis

• 564 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Göran A

Göran A

• 5,472 poäng 5k badge 2x thumb
Du ska dra av räntan på NE Det troliga är att FU inte fått någon kontrolluppgift på detta beloppet och därför finns det inte med på den förtrycka deklarationsblanketten och därför finns inget att justera där
Foto på LW

LW

• 20,814 poäng 20k badge 2x thumb

Otroligt vad nitiska en del leverantörer kan vara. De kan inte ha tänkt på att sånt här pekpinneri retar upp folk, som att begära in ränta på hela fyra kronor...

//L

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.