Räntefakturering - Advisor/Administration

  • 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 7 månader sedan
  • (Redigerad)
Om jag fakturerar i advisor, måste jag då fakturera ränta och påminnelse separat? Om jag fakturerar direkt i admin så kan jag ju ställa in att det per automatik alltid poppar upp på nästa faktura. Eller finns det en variant att plocka upp räntan och avgiften efter jag importerat fakturaunderlagen från advisor?
Foto på Blentarps Redovisning

Blentarps Redovisning

  • 2,112 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 11 månader sedan

  • 1
Foto på Sabina Eklöf

Sabina Eklöf, Moderator

  • 594 poäng 500 badge 2x thumb
Hej Erica! 

I Advisor skapar du endast fakturaunderlagen som du sedan överför till Administration. Ränta och påminnelser sköter du sedan i Administration.

/ Sabina
Foto på Blentarps Redovisning

Blentarps Redovisning

  • 2,112 poäng 2k badge 2x thumb
Helt glömt av detta... Om jag skapar fakturan i Advisor så är det just det jag skapar som kommer med. Men om jag skapar en faktura i Admin så kommer automatiskt påminnelseavgift och räntan upp på den faktura jag skapar. Jag behöver alltså inte fakturera det separat. Tycker ju att det borde gå att få till så det hamnar på fakturan innan man skickar/skriver ut. Kan man själv plocka upp dom raderna? Det känns ju löjligt att skicka en räntefaktura på några kronor, ibland med avgift om man kan få med det på löpande fakturering.
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

  • 30,694 poäng 20k badge 2x thumb
Jag tar denna tråd vidare som önskemål om förbättring mellan Advisor och Administration.