Rapporter med föregående års ackumulerad månad som jämförelse - Administration

• 6
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Önskemål om att kunna jämföra statistik mot föregående års månad inte kalenderår. Välja samma period som året, så man jämför samma period. Tex kundstatistik omsättning för 1 månad i år vill jag jämföra samma månad föregående. Idag jämförs bara helår i det ackumulerade när jag väljer månad.
Foto på Susanne

Susanne

• 110 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 6
Foto på Bj

Bj

• 4,828 poäng 4k badge 2x thumb
Letade efter samma funktion igår.
Foto på sharkgordon

sharkgordon

• 2,238 poäng 2k badge 2x thumb
Håller med. en funktion att enkelt kunna välja att jämföra mot samma månad, eller ackumulerat vore väldigt bra. 
Foto på volvo12

volvo12

• 824 poäng 500 badge 2x thumb
Håller med fullständigt , trodde i min enfald att detta redan fanns ! Vem sjutton vill jfr t.ex. Jan + feb med 12 månader 2015 ?? Någon i Växjö , kanske ??   Det dröjer m a o 12 månader 2016  innan man kan få en rättvis jämförelse .
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej på er, 

Tack för synpunkterna.

Uppgiften för föregående år på rapporten Kundstatistik - omsättning är kort och gott det som visas på Statistik-fliken på kunden. Jag håller helt med er att uppgiften från statistik-fliken inte blir helt relevant som jämförelse när kundstatistikrapporten används för en mindre period.

För att få en bättre jämförelse krävs att rapporten sammanställer andra siffror från programmet för föregående år än de summeringar som lagras på kunden. Alternativt att vi sparar statistiken även i månadsform på kunden, men det känns också ganska fyrkantigt om man önskar titta på helt andra periodformer.

Hur som helst en intressant fråga att kika närmare på, jag tar med mig det som önskemål. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.