Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Rätta leverantörs konto mot levertörsfakturor förmodligen gjort fel vid korgeringsver

Hej har en diff på 436 kr mindre på konto 2440 mot leverantörs fakturor och vet inte hur jag ska rätta detta. Det jag har hittat som motsvarar denna summa är ett antal försök att få till detta med korrigerings verifikationer som jag förmodligen har gjort något galet fel, Jag hittar inga andra transaktioner som är i närheten av denna summa som inte stämmer. skulle behöva steg för steg instruktion för att fatta hur jag ska få till detta. jag bifogar en bild på alla turer. innan jag kan gör något mer för bokslutet.
13 SVAR 13
Fd medlem
Inte tillämpbar

För att begripa vad du gjort behöver jag veta vilka konton du använt vid korrigeringarna.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok burbage! jag har säkert gjort en massa fel! se bild. kan visa en bild till.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Här kommer en till bild
Fd medlem
Inte tillämpbar

Är det en kreditfaktura som du bokfört från början?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Burbage!
Det börjad med faktura A185 som skulle vara ett total belopp på 545 kr varav moms på 109 kr. Felet börjad med att jag knappade in ex moms där total beloppet ska vara dvs 436 kr och moms på 109 kr vilket då blir fel. försökte göra en korrigering 161026 (J11) på A185.fick inte till detta. Försökte en gång till med en korrigera ver (J11) den 161026 som blev (J33) blev inte bra! Tänkte då att enda sättet var att göras en ny faktura A203 ock kvitta den mot A185 som då gjordes 161109 se D33, och A203. samt försökte göra en korrigering till på J33 och J11 161109.Trodde då att det var ok, då jag inte såg något fel. Men det visade sig att det inte stämde på konto 2440 mot leverantörsfakturor som ej var betalda. Men J33 har en konstig summa på 981 kr, Jag vet inte vad jag har gjort för konstigt fel för jag får inte ihop hur jag lyckats snurra till detta. Så förmodligen har jag gjort flera fel som jag inte vet hur jag ska reda ut då jag har liten erfarenhet och försöker lära mig. Jag törs inte göra mer innan jag fått vägledning risken är stor att det blir ännu värre. se även tidigare bilder
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej GSSAB
Kan du makulera eller göra om de verifikationerna du gjort. Debet 2611 109:-, debet 6550 327:-, debet 2440 436:-, kredit 2641 109:-, kredit 6550 327:- och kredit 6550 545:-. Då ska den vara nollställd. Gör sedan en ny där du gör rätt. Debet 2641 109:-,  debet 6550 436:- och kredit 2440 436:-. Då måste det bli rätt. Håller tummarna.
Christina
Fd medlem
Inte tillämpbar

Förlåt!!! ska naturligtvis vara kredit 545:- på den som ska bli rätt.
Fd medlem
Inte tillämpbar

545:- + 436:- blir 981:-
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag vet inte hur jag ska makulera hittar ingen sådan och inte ångra heller. Så ska jag då göra nya korrigering ver? Enligt din beskrivning.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Gör två helt ny verifikationer. Med den första nollställer du det du har gjort och med den andra gör du som du skulle gjort från början
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Tack för all din hjälp.
Det gick inte så bra då jag försökte!
Jag följde detta 
Debet 2611 109:-, debet 6550 327:-, debet 2440 436:-, kredit 2641 109:-, kredit 6550 327:- och kredit 6550 545:-. Då ska den vara nollställd.

Ska det vara kredit 6550 436 kr i stället gör 545 kr som ditt förslag?
Se bild.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej
hade du redan korrigerat en del av verifikationen? Då ska du bara kreditera 436:- Då hoppas jag att det stämmer
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja men det var inte tillräckligt ! Tack för all hjälp. vågar jag mig på dett här tror jag har fått grepp om det. Med vänlig hälsning Leif