Redigera ämnesrad på utgående fakturor per mail -eEkonomi

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Det vore bra om man kunde ändra ämnesraden på utgående e-post. Man kan idag ändra texten i mailet men inte ämnesraden. Bäst vore om det fanns alternativ att bocka i vad som ska stå i änmesraden. T.ex. "Leverantör", "Fakturanummer", "Märkning", "Färdväg", "Referens" eller liknande!
Foto på Ssollie

Ssollie

• 256 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 1
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,162 poäng 5k badge 2x thumb
Hej,

Jag är inte exakt med på vad du menar när du skriver att man idag kan ändra texten i mailet men inte ämnesraden.
När du väljer att gå in på en obetald kundfaktura och klickar på knappen Skicka eller skriv ut. Där väljer du Skicka via e-post och får då upp en ruta med Skicka e-post.
Nu kan du redigera samtliga fält, både e-post adress, ämne och meddelande.

Vart menar du att du hade velat få välja mellan din alternativ leverantör, fakturanummer osv.?
Återkom gärna med mer information.

Ha en bra dag

/Cecilia
Foto på Ssollie

Ssollie

• 256 poäng 250 badge 2x thumb
Hej Cecilia! Tack för återkoppling!
Jag ska försöka förtydliga:
Under Inställningar / Företagsinställningar / Övriga uppgifter kan man fylla i "standard texter" för utgående kundfakturor mm.
Då mina kunder har olika faktureringsrutiner önskar de olika texter i mailet och ämnesraden för att de ska hanteras på ett korrekt sätt hos dem. 
En kund vill t.ex ha Leverantör, projektnummer och fakturanummer i ämnesraden. 
Mitt förslag är det detta skulle kunna fyllas i ämnesraden automatiskt om man vill det, informationen finns ju själva fakturan och borde kunna föras över till själva mailet.

Hoppas jag gjort mig förstådd. 

Ha en fortsatt bra dag!
/Sebastian
(Redigerad)