Registrera företag - Lön 300/600

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag ska registrera ett nytt företag i Visma Lön 600. Under registreringen tappade jag internet och nu kommer jag inte vidare. Programmet kan inte spara uppgifterna, får jag meddelande om. Nu kommer jag inte ur registreringsrutian och kan börja om. Hur göra?
Foto på Karin

Karin

• 70 poäng

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

• 3,924 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Karin,

När du skapade ett företag måste något ha hängt sig då du inte ska behöva internet när du skapar ett nytt företag i Visma Lön 600. Om det inte har löst sig för er än så kan ni testa följande.

Har ni använt er av Löneprogrammet tidigare eller är det första gången ni ska skapa ett företag? Har ni testat att köra en assist av löneprogrammet? Du hittar programmet under Startmenyn i Windows - Alla program - Visma Spcs - Visma Assist. Klicka på Visma Assist löneprogram och välj Reparera Visma löneprogram. Starta om Visma Lön 600 för att se om det fungerar för dig nu.

Om det fortfarande inte fungerar så kan du gå in i din företagsfil för att radera företagsfilerna om dem redan har hunnits skapas. Du kan använda dig av sökvägen C:\ProgramData\Visma\Shared Data\MSSQL.x\MSSQL\Data\ och sedan gå in på Spcs_lön_ftgXX.mdf och Spcs_lön_ftgXX_log.ldf för att hitta din företagsfil. Alternativt gå in genom sökvägen C:\ProgramData\SPCS\SPCS Lön\ om den första inte fungerar för dig. Filen som du raderar ska innehålla en mdf-fil eller ldf-fil. Om du har fler företag upplagda i Lön 600 är det viktigt att du raderar rätt. Efter du har raderat filerna så måste du även köra en Assist igen som jag beskrev ovan. Om ni fortfarande inte kommer ifrån rutan så får ni avinstallera programmet och installera om det igen.

Om det inte fungerar för er så får ni antingen återkomma i tråden eller kontakta vår support så vi kan kolla lite närmare på hur det ser ut i just er dator. Ni når supporten på 0470- 70 62 00 eller på chatt via vår hemsida.

Ha en fin dag,
Fanny

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.