Registrera leverantörsfaktura, leverantör bytt bg/pgnr - Administration

• 0
  • 4
  • Fråga
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Visma administration 2000. Jag skulle vilja se bg/pg nr när jag registrerar en faktura. Det händer att leverantörer byter bg/pg nr och då kan jag kontrollera direkt att det är rätt bg/pg nr som finns i mina register! På rullgardinen syns bara Levnr, Levnamn och vårt kundnr... 
Foto på Pannman

Pannman

• 314 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 0
  • 4
Foto på Carina Lindholm

Carina Lindholm

• 1,958 poäng 1k badge 2x thumb

Ett bra sätt är att alltid använda leverantörens Bg som lev.nr :)

Om de sedan byter är det nog enklast att lägga upp dem på nytt och inaktivera den gamla.

Carina

Foto på Ann-B

Ann-B

• 644 poäng 500 badge 2x thumb

Hej! Så gör vi med. Funkar bra //Ann-Britt

Foto på Pannman

Pannman

Nja, då förlorar man statistiken, så nej, inget alternativ!
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Content Producer - Administrationsfamiljen

• 30,906 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Vi rekommenderar inte att man lägger leverantörens bankgironummer/plusgironummer eller telefonnummer - alltså nummer som eventuellt byts ut. Fältet Levnr kan ju inte ändras då det räknas som nyckelfält. Om man har lagt ett nummer som ändras, så måste man lägga upp ett nytt - då tappar du all statistik som följer med leverantören och spårning till de dokument som är kopplade till leverantören.

Vi har ett önskemål sedan tidigare som gäller Leverantörsanteckningar. Gå gärna in och gilla denna eller skriv en kommentar - om du vill ha denna funktion.
Foto på Tina H

Tina H, Champion

• 34,698 poäng 20k badge 2x thumb

Hej,

Det är ju inte riktigt samma sak att se bank- och plusgiro nr som att se leverantörsanteckningar. Jag vill gärna se bank- och plusgiro när jag registrerar lev fakturor, men har inget behov av att se några egna anteckningar.

//Tina

Foto på Carina Lindholm

Carina Lindholm

• 1,958 poäng 1k badge 2x thumb
Jag har inga problem med detta och har Bg nr som lev.nr , däremot lägger jag inte upp leverantören på nytt vid ändring av Bg utan när jag reggar så har jag sök fältet på namn ist :)
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,970 poäng 20k badge 2x thumb
Hej på er, 

I listan som fälls ner när ni plockar upp en leverantör kan ni lägga till fler kolumner, så som BG och PG. Då blir det enklare att kontrollera numret. 

Foto på Pannman

Pannman

Tack! Det var precis det jag ville se! :) Nu har jag fixat detta! Och det var inte alls svårt! :D