Registrera sig som arbetsgivare

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 10 månader sedan
  • Besvarad
Visma enskild firma.
Har tidigare inte haft några anställda men tänkte skaffa, hur ändrar jag i Visma så att mitt företag har anställda
Foto på Ulf

Ulf

  • 70 poäng

Publicerades för 10 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

  • 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Ulf!
I Enskild firma så kan du bokföra lönerna med utbetalningen Lön m m. (Detta får du lägga till under Lägg till utbetalningstyper om du klickar i listan där du väljer typ efter att du har skapat en ny utbetalning). Detta är bara för att kunna bokföra lönerna och är ingen fullständig lönehantering. Du kan inte få ut några lönebesked t.ex. 
Då skulle jag rekommendera dig att använda vårt löneprogram, där finns lite olika varianter beroende på hur många anställda du har och vilka funktioner du behöver ha.
Fördelen är att du enkelt kan registrera lön, avvikelser m.m. och programmet räknar allt åt dig. Samt att dina anställda kan få ut ett lönebesked. 
Du kan läsa mer om varianterna på vår hemsida

Ett annat alternativ är att byta ekonomisystem till eEkonomi. Det är en internetbaserad tjänst. Där kan du få både bokföring, fakturering och enklare lönehantering i samma system.
Dock skiljer sig system en del från det du har idag. Du arbetar med bokföringskonto istället för in- och utbetalningstyper som du gör idag. 
Lönehanteringen är också mycket enklare och där görs inga beräkning till skillnad från våra lokalt installerade löneprogram. 

Såklart kan du få mer information om detta, ifall du är intresserad! :) 

/Sanna