Registrera tom verifikation - Administration

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Registrerar verifer. Trycker av misstag på Registrera på en tom verif.

Programmet tycker att det är dumt: "Det finns inget att registrera" (håller med och kvitterar meddelandet). Nytt meddelande: "Det gick inte att starta registrering av ny verifikation.", jag håller med igen och trycker ok. Min dumhet straffas av att programmet bryter ihop "Visma Administration har slutat att fungera". Du kan söka....."

Har upprepat förfarandet 4 gånger för att säkerställa att det inte bara vara ett tillfälligt fel.

Lämpligare felhantering kanske inte vore så dumt att implementera.

Foto på Hans Sjunnessson Defendo Sverige AB

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 8,120 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Hans Sjunnesson Defendo Sverige AB!
Jag kan bara hålla med dig att programmet inte ska bryta ihop för en sådan enkel sak. När jag gör samma som du beskriver så händer inget utan jag är kvar under Bokföring - Verifikationer precis som det är tänkt. Så min fråga blir till dig, vilken version sitter du i?  Är ditt program långsamt eller har du andra störningar? 
Hej

2018.3
Inte störande långsamt (som det har varit tidigare).
Sitter just nu med fakturering. Händer då och då, när jag t ex kopierat in text på en fakturarad, att programmet tycker att posten är upptagen av en annan användare (single-licens!). Detta fel kan jag inte återskapa (som jag kunde med ovanstående).
/Hans
Foto på Jakob Ivarsson

Jakob Ivarsson, Moderator

  • 210 poäng 100 badge 2x thumb
Ibland kan det vara så att programmet hakar upp sig om du har flera flikar öppna som påverkar samma register, exempelvis om du jobbar i fliken kundfakturor samtidigt som du har fliken kunder och/eller artiklar öppen. Prova att stänga ner samtliga flikar förutom den du arbetar i. 
Du kan även prova att reparera programmet med Visma assist, samt köra igenom registervården. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.