Rensat register - Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej.
Jag har rensat register, leverantörsfakturor och order fram t.om. 10 år sedan, efter att ha fått tips från er sida om att det bör göras inför GDPR-hysterin.
När bokföringspersonen gjorde sitt månadsarbete fick hon se att det ändrade hela lagervärdet m.m. då en lagervärdesjournal var tvungen att göras för att komma vidare. Hela bokföringen är nu fel. Hur ändrar man detta?
Foto på Carina

Carina

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på LW

LW

  • 20,814 poäng 20k badge 2x thumb

Har du en backup kan du göra en restore, fast det hjälpte inte mig med periodiseringseländet...

//L

Foto på Carina

Carina

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
Tack, får göra ett försök. Får nog ta supporten till hjälp med det här.
//Carina
Foto på Ekonomiforvaltning AB

Ekonomiforvaltning AB

  • 1,912 poäng 1k badge 2x thumb
Intressant följdproblem. Carina - kan du snälla lägga ditt svar i tråden så jag kan följa hur och varför det blev som det blev.

Tack på förhand och lycka till 
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,232 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Carina!
Brukar du dra Lagerförändringsjournaler och då direkt till bokföringen? Med den information som du angivit i tråden vill jag tro att du inte brukar ta den journalen till din bokföring utan det är den som orsakar ditt problem. Hur brukar du bokföra ditt lager? Kanske enklast att ta bort alla rader i det verifikatet.
Foto på Carina

Carina

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
Hej. Tackar.
Jag ska kolla det här med bokföringspersonen som kommer i veckan och ska kolla upp vad vi ska göra med det här. 
MVH
Carina