Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Rensat register

Hej.
Jag har rensat register, leverantörsfakturor och order fram t.om. 10 år sedan, efter att ha fått tips från er sida om att det bör göras inför GDPR-hysterin.
När bokföringspersonen gjorde sitt månadsarbete fick hon se att det ändrade hela lagervärdet m.m. då en lagervärdesjournal var tvungen att göras för att komma vidare. Hela bokföringen är nu fel. Hur ändrar man detta?

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har du en backup kan du göra en restore, fast det hjälpte inte mig med periodiseringseländet...

//L

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack, får göra ett försök. Får nog ta supporten till hjälp med det här.
//Carina
Fd medlem
Inte tillämpbar

Intressant följdproblem. Carina - kan du snälla lägga ditt svar i tråden så jag kan följa hur och varför det blev som det blev.

Tack på förhand och lycka till 
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej Carina!
Brukar du dra Lagerförändringsjournaler och då direkt till bokföringen? Med den information som du angivit i tråden vill jag tro att du inte brukar ta den journalen till din bokföring utan det är den som orsakar ditt problem. Hur brukar du bokföra ditt lager? Kanske enklast att ta bort alla rader i det verifikatet.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej. Tackar.
Jag ska kolla det här med bokföringspersonen som kommer i veckan och ska kolla upp vad vi ska göra med det här. 
MVH
Carina