Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lena Ekonomi
MEDLEM

Restad rad på inköp

I dagsläget om du har en restad rad på ett inköp och sen önskar ta bort den så måste man plocka upp den på en inkommande FS koppla den till en leverantörsfaktura och sen göra en kreditlevfaktura samt boka bort dessa 2 fakturor. Vilket jobb för att få bort en rad.

Vet någon vad som händer om man endast plockar upp den och sätter noll på restnoterat? Då ligger den öppen forever vad jag förstår.

Måste väl vara fler än jag som får restade artiklar ibland. Ser detta som ett stort problem i Visma att de inte har någon bättre lösning.

4 SVAR 4
diomag
UTFORSKARE

Hej!

Jag är ganska säker på att du kan gå in på beställningen och sätta 0 på den som väntas. Därefter försvinner den när du väljer Ej leverade beställningar.
MVH Magnus
diomag
UTFORSKARE

Hej!

Jag är ganska säker på att du kan gå in på beställningen och sätta 0 på den som väntas. Därefter försvinner den när du väljer Ej leverade beställningar.
Lena Ekonomi
MEDLEM

Nej det går inte eftersom den är upplockad på inkommande FS fast som väntas samt levfaktura kommit och är kopplad med inköpet. I det läget vill ff kunden ha artikeln och vänta på den. Så det går inte att ändra något på inköpet som även supporten bekräftat därför mitt inlägg om att det tar en massa tid att åtgärda som det ser ut idag. Får bara upp en massa meddelanden om att det inte går för att.... Jag har föreslagit att ett inköp med restorder antingen skulle få ett nytt nr precis som kundorder får när du fakturerar allt utom en rest rad men allra helst förstås att man kan göra vad man vill med en restad rad på inköpet, ändra antal, makulera etc. Måste ju vara fler än vi som har restade artiklar från leverantörer.
diomag
UTFORSKARE

Hej igen!

Under kolumnen "väntas" i beställningen kan du skriva 0 även om beställningen är delvis upptagen på en FS. När du har nollat ner artiklarna i kolumnen "Väntas" kommer beställningen inte längre att ligga kvar som Ej levererad. Vi har jobbat så i 12 år och har aldrig behövt göra kreditfakturor med anledning av detta.Vi har Admin 2000 version 2017.0