Koppla bokföringskonton till resultatenhet som standard - eEkonomi

• 4
  • Idé
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Kan man knyta specifika konton till resultatenheter som "default" i eEkonomi som man kunde i Administration? Om inte - finns det planer på att fixa så det går att göra?
Foto på Lassesaxnas

Lassesaxnas

• 358 poäng 250 badge 2x thumb
  • Glad

Publicerades för 12 månader sedan

• 4
Foto på Theodor Ahlström

Theodor Ahlström, Moderator

• 5,080 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Lassesaxnas,

I eEkonomi så är det i dagsläget inte möjligt att koppla en resultatenhet till ett bokföringskonto som standard/default. Du behöver välja upp resultatenheten för varje verifikation/faktura som du skapar i programmet. Du kan läsa mer om inställningarna för detta i den skrivna hjälpen för Inställningar för resultatenheter.

Tack för att du tog dig tid att skriva om ditt önskemål på forumet, om det är fler användare som önskar samma funktion så får ni gärna rösta eller kommentera i tråden.

Ha en fin dag!
/Theodor
Foto på Lassesaxnas

Lassesaxnas

• 358 poäng 250 badge 2x thumb
Tack för svar! Jag hoppas att jag får många röster :)

Ha det gott! /Lasse
Foto på Linda Baker Tilly

Linda Baker Tilly

• 112 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Göra kostnadsställen/projekt tvingande på resultatkonton visma eEkonomi.

Vi har fler kunder som använder sig av kostnadsställen samt projektredovisning.
Idag är det inte möjligt att göra kostnadsställen/projekt tvingande på kontonivå, vilket gör att det blir ett oerhört stort jobb när kunden har missat att sätta ett kostnadsställe/projekt på vissa intäkter/kostnader. 
Alla andra program vi jobbar med tex. Briljant har denna funktion. Detta är något jag tycket borde vara ett måste.