Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Resultatplanering periodiseringsfond

Jag använder mig av Visma deklaration för första gången. Jag har ett aktiebolag och använde mig av menypunkten Resultatplanering för att återföra och avsätta periodiseringsfonder. När jag väljer max återföring av periodiseringsfonder så får jag med de fyra år jag vill återföra vilket är korrekt men jag får inte fram något förslag på årets avsättning till periodiseringsfond. Det står bara ingen avsättning till periodiseringsfond och när jag väljer egen justering så går det inte att lägga in någon avsättning där för fältet maximal avsättning är gråmarkerad utan belopp och jag kan inte fylla i ett högre belopp än noll i rutan för årets avsättning. Hur gör man för att både få förslag på maximal återföring och förslag på årets avsättning baserat på resultatet efter återföringen av de gamla periodiseringsfonderna? En annan fråga är om resultatplaneringen sedan kan skapa en verifikation baserat på förslaget eller om man måste boka dem manuellt?

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vad har du för resultat i verksamheten efter återföringen?
Förlust?

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nej det är en vinst men jag hittade nu hur jag skulle göra. Man måste välja egen justering i rullgardinen för att kunna göra både återföring och avsättning. Då funkade det. /Thomas