Resursplanering Advisor

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 12 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Planering
Det går att överföra timmar från jan-aug 18 till 2019, man kan välja planerade timmar eller verkligt utfall. Tyvärr kan man bara göra det på företagsnivå och det ersätter allt som tidigare är inlagt. Eftersom planering för 2019 redan är påbörjad så går det med andra ord inte att göra. Önskvärt vore ju att man kunde göra överföringen på ex.vis kundansvarig-nivå men det fungerar inte i dagsläget. 

Det blir således manuell planering i år. Det går att skriva ut en lista på utfallet under Rapporter – planerade timmar som kan användas som hjälpmedel.

Det ser ut som det blir manuell hantering igen trots utfästelsen att man gör det manuellt första gången sedan kan man uppdatera från föregående år.

Måste ju gå att uppdatera på medarbetarnivå och per månad. Planeringen gör man inte i efterhand utan i förhand.
Foto på Rolf Dahlberg

Rolf Dahlberg

  • 1,950 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 12 månader sedan

  • 0
  • 1

Var först med att svara!