Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Annelie22
MEDLEM

Retroaktiv lön

Hej, Jag behöver hjälp att tänka:) Vi har anställda som hade timlön tidigare som vi la över till månadslön tidigare i år. ( from maj månad) Vi ska ha lönehöjning from 1 sep och de som haft månadslön sedan tidigare de har retroaktivt from 1 sep ( då de fått lön från första månaden) men hur blir de med de som tidigare haft timlön? Ska de också ha from 1 sep? Jag tänker att den lönen de fick i september är ju de timmarna de arbetade i augusti. Tänker även hur de fått lönehöjning tidigare och då har de fått nya lönen from 1 okt då höjningen ägt rum 1 sep. 
Mvh
Annelie 

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur är lönehöjningen beräknad - %-sats eller krontal?

Vem får ff lönen månadsvis i efterskott ? F d timanställda?

Mikael

Hej,
Lönehöjningen är beräknad i %-sats. De som ff får lönen i efterskott är anställda som har fått sin lön beräknad på antal timmar/mån. De har jobbat heltid hela tiden.
Så när vi gjorde om till månadslön så fick de inte dubbelt utan de får sin lön månaden efter. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Den månad timanställd övergår till månadslön får den ju lön för två månader samtidigt och då likställs deras löneutbetalnnng med de som tidigare haft månadslön och då ska alla månadsavlönade ha lönehöjning och retroaktiv lön på samma villkor d v s retroaktivt från första september

Mikael