Retroaktiv lön och lönespecifikationer - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Nu den 25 december tänkte jag betala ut retroaktiv lön till mig själv ur mitt AB för oktober, november och december. 

Hur ska lönespecifikationen se ut då? Ställer jag ut EN specifikation för hela klumpsumman eller kan jag upprätta och bakåtdatera två lönespecifikationerna för november och oktober? (samt upprätta en för december).

Mvh
Camilo
Foto på Camilo

Camilo

• 2,468 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på mikael pettersson

mikael pettersson

• 80,792 poäng 50k badge 2x thumb
Ja
En specifikation per utbetalningstillfälle oavsett period. Kontantprincipen gäller för dig som mottagare - följdaktligen lika för utbetalaren

Mikael Pettersson

mikael pettersson

Om du av någon annan anledning behöver fler specifikationer gör du naturligtvis så men utbetalningsdagen gäller.

Mikael
Foto på Camilo

Camilo

Ja, det kan finnas en fördel för mig att ha tre specifikationer (oktober, november och december).

Får man upprätta de så? (även om klumpsumman betalas ut den 25 december)

Mvh,
Camilo

mikael pettersson

Ja 
Det är inget problem ur allmän synvinkel, du får bara övertyga programmet om det. Bråkar programmet så sätt tre olika utbetalningsdagar t ex 25,26,27 december , huvudsaken alla utbetalningar görs under december.

Mikael
Foto på Camilo

Camilo

Underbart, tack för svar!

Mvh
Camilo

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.