Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Revision Skatteverket - Skapa fil externa kostnader

Skatteverket ringde igår och undrade hur det gick med min nystartade enskilda firma?

De sa att de ville veta vad jag hade för Externa kostnader då jag gick förlust med 37000 förra året, jag sa då att jag köpt ny dator och telefon till företaget, samt köpt in en hel del program såsom visma och andra internetprogram som behövs.
Kundklienteriet har lyst lite med sin frånvaro men jag har ingen stress då jag precis startat, samt har ett fast jobb bredvid, det tar tid att skapa en kundbas helt enkelt.

Nu kräver de mig på alla externa kostnader från min bokföring innan det blir något tal om tillbaka på skatten.

Hur och vart sammanställer jag detta i bokföringsprogrammet? De sa att de ska gå enkelt och skapa en fil via visma för detta. För de har fått många sådana filer från visma.

Mvh
2 SVAR 2
bolmen
MEDLEM

Kopiera alla fakturor och skicka in dem till Skatteverket!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du skall inte överhuvudtaget sända något till skatteverket efter bara ett telefonsamtal. Du kan inte veta om det verkligen är från Skatteverket. Vill dom ha något så får dom kontakta dig via brev, detta är det normala förfarandet från dom. Ring upp skatteverket och fråga om det verkligen är dom som vill ha en revision, om så är fallet, säg till dom att dom sänder Förfrågan via brev, då får du även reda på vem på skatteverket som handhar ditt ärende, du får även telefonnummer och mailadress till denna person.