Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Rotera verifikationsbild fungerar inte - eEkonomi

Jag vill kunna permanent rotera verifikationsbilden, men den återgår till fel vinkel då jag byter mellan de 3 bilderna som hör till min bankhändelse.

Bug?
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Johan_Sandgren.

För att kunna undersöka djupare får du gärna förklara lite mer ingående hur du går till väga när du roterar bilderna.
Beskriv steg för steg hur du går till väga inne i eEkonomi och när mer exakt de roteras tillbaka.

Ha en trevlig dag!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Javisst ska jag göra det.

Om jag tex går in på bokföring/verifikationer och tittar på en verifikations kopplade bild, så är bilden iggandes och jag vill ha den ståendes, så den går läsa korrekt. 
(Bilden är inläst via visma scanner med mobilen förresten)

Jag trycker på "rotera"-knappen och bilden vänder sig. Om jag därefter trycker på pil höger (det är 2 bilder kopplade till verifikationen), så ser jag nästa bild. Om jag trycker en gång till, så ser jag återigen bild 1 (som jag roterade rätt), men som nu är liggande igen och inte alls som jag ville ha den. Rotationen sparas alltså inte permanent när jag gör det här..

Det går att återskapa felet gång på gång.

Om jag istället roterar bilden i menyn "Bildunderlag" under "Inköp" så behålls roteringen med bilderna där och även i verifikationen.

Det går alltså att göra via en annan meny, men det vore skönt om buggen blir löst, så rotera-knappen även fungerar i verifikationsvisningsläget.

/Johan