Rubriker i Ekonomiöversikt

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 7 månader sedan
  • Genomförda
Hej! Jag har ett önskemål om att kunna lägga upp nya /ändra befintliga rubriker i balans- och resultaträkningen. Är det något som är på gång?
Foto på Jan Edlund

Jan Edlund

• 520 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 2
Foto på Tina H

Tina H, Champion

• 34,698 poäng 20k badge 2x thumb

Hej,

Detta ligger i mitt intresse också. Jag provar Ek-översikt för att se om jag kan få fram bra rapporter utan att behöva skapa dem i Excel, men det är lite idé när man inte kan ändra rubrikerna.

//Tina

Foto på Helene Hardebring

Helene Hardebring, Produktansvarig - Visma Advisor Periodavslut

• 2,878 poäng 2k badge 2x thumb
Hej !

Denna synpunkt har vi registrerad sedan tidigare och jag förstår ert behov av den. I nuläget har vi inte kunnat planera när i tiden denna kan göras, eftersom vi har mycket annat som vi har bedömt har högre prioritet än vad denna synpunkt har.   

Hälsningar
Helene
Foto på Desiree Bergvall

Desiree Bergvall, Produktansvarig - Visma Ekonomiöversikt

• 1,322 poäng 1k badge 2x thumb
Hejsan
Nu finns det möjlighet att anpassa både resultatrapport och balansrapport genom att du kan lägga till och redigera underrubriker. Testa gärna om det hjälper er och återkoppla gärna här i forumet med feedback:-)

Ha en bra dag!

Mvh

Desirée
Foto på Robert

Robert

• 1,460 poäng 1k badge 2x thumb
Hej,

Nu har jag utan framgång letat efter var jag kan redigera underrubriker i ekonomiöversikt, så som Desiree skriver här ovan.

Jag vill ändra texten "Aktiverat arbete för egen räkning" till "Periodiserade intäkter".
Hur gör jag?

/Robert
Foto på Desiree Bergvall

Desiree Bergvall, Produktansvarig - Visma Ekonomiöversikt

• 1,322 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Robert
Tyvärr kan man inte anpassa rapporterna helt och hållet efter egna önskemål, vi har en del fasta rubriker som är standardiserade. Så just det du önskar går tyvärr inte att göra. Läs mer här vilka möjligheter till anpassningar som finns och var du kan göra dem.

https://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-ekonomioversikt/content/online-help/move-accounts.htm

mvh

Desirée
Foto på Robert

Robert

• 1,460 poäng 1k badge 2x thumb
Hej,

Jag hoppas ni fortsätter utveckla detta.
Det är lite märkligt att det är möjligt att kunna skapa undergrupper för vissa kostnadskonton, men inte alla konton.
För min del hade det varit viktigare att kunna skapa underrubriker på intäktskonton.

Mvh
Robert