Rutan webshopartikel har försvunnit - igen - Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 månad sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Snälla, kan någon ge mig en instruktion för att få tillbaka rutan "webshopartikel" i Administration 2000. Det handlar om att gå in i en textfil och skriva 1 istället för 0, samt att stänga program och spara textfil i rätt ordning. Jag har gjort det med supporten flera gånger, men idag när det är strömavbrott får man ju inte kontakt. Kommer inte ihåg på egen hand...
Foto på AnnaB

AnnaB

  • 1,184 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 1 månad sedan

  • 0
  • 1
Foto på Annelie Engvall

Annelie Engvall, Moderator

  • 768 poäng 500 badge 2x thumb
Hej AnnaB,

Så här gör du för att få fram rutan för Webshopartikel:

  1. Gå in under Hjälp – Om Visma Administration – Systeminfo
  2. Utforska företagskatalogen
  3. Öppna FTG.ini
  4. Stäng ner Visma Administration (obs Admin måste vara nedstängt för att det ska slå igenom)
  5. I Anteckningar där Ftg.ini öppnats. Gå in under Redigera och välj Sök. Sök efter Webshop. Om ni finner dessa rader:
    [Webshop]
    Aktiv=0
    så ändrar ni 0 till 1 så att det istället står:
    [Webshop]
    Aktiv=1
    Om kund inte har de raderna i filen så skriver ni in det längst ner i filen.
  6. Spara och stäng ner filen. Starta Admin så ska det nu vara aktiverat.
Ha en fortsatt fin dag!

/Annelie
Foto på AnnaB

AnnaB

  • 1,184 poäng 1k badge 2x thumb
Tack så mycket, helt suveränt! Nu har jag sparat detta för framtida försvinnanden :-)
Vore intressant att veta varför rutan försvinner då och då. Är det vid uppdateringar det kan hända?
Foto på Annelie Engvall

Annelie Engvall, Moderator

  • 768 poäng 500 badge 2x thumb
Hej AnnaB.

Precis, det är vid uppdateringar som det kan hända att rutan försvinner.

Ha en fin dag!

/Annelie