Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Säkerhetskopiering - eEkonomi

Behöver jag säkerhetskopiera e-ekonomi och hur gör jag isåfall?
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! 

Du varken kan eller behöver säkerhetskopiera eEkonomi.
Eftersom du betalar för en molnbaserad tjänst sköter Visma säkerheten och ser till att du inte blir av med någon information. 
Skulle du säga upp ditt avtal kommer du ändå åt din bokföring. 

/Mallan
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vad skall jag ge till den som hjälper mig med min bokföring och frågar efter en säkerhetskopia?
Alexander Karlsson
ANSTÄLLD

Hejsan,

Precis som Mallan skriver så är eEkonomi en molnbaserad lösning, vilket innebär att kan nå ditt eEkonomi vart du än befinner dig så länge du har internetuppkoppling samt att Visma sköter säkerheten av din information.
Om du tar hjälp av en revisor eller redovisningsbyrå är det enklaste sättet att upprätta ett så kallat byråsamarbete. På så sätt kan din redovisningskonsult alltid komma åt uppgifterna de behöver via en egen inloggning.
Du upprättar ett samarbete genom att inne i eEkonomis vänstermeny klicka på Appar och Tillval. Nere till höger så hittar du en ruta med rubriken Har du en redovisningskonsult? klicka där på Lägg till samarbete och fyll i kontaktuppgifterna till din redovisningsbyrå.
 
Annars kan du ta ut dina bokföringsuppgifter genom att skapa en SIE-fil under Inställningar-Import och Export och välja SIE-import och export av bokföringsdata och klicka på export.

//Alexander