Saknar bankhändelse - SEB banksynk

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Jag har verifierat företagets Paypal-konto vilket involverar ett uttag samt återbetalning av 15:-.
Märker nu att en av dessa verifieringar (PP7664CODE) inte är synkade till Visma vilket gör att jag har en bankhändelse som jag inte kan matcha.

FYI: Varför det blev 3 verifieringar är för att användargränssnittet inte var tillräckligt tydlig ;)

Foto på Lentzit

Lentzit

  • 3,406 poäng 3k badge 2x thumb
  • Fundersam

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

  • 3,904 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Lentzit,

På din bild ser det ut som att du är inne under Bokföring - Verifikationer och letar efter bankhändelsen. Hur ser det ut om du går in under Kassa- och bankhändelser - väljer det korrekta kontot och går in på fliken Ej bokförda bankhändelser - ställ in period för Mars 2018 eftersom transaktionen inträffade då. Ser du den ej bokförda bankhändelsen här? Om inte, när aktiverade du din bankkoppling? Detta kan du se under Inställningar - Kassa- och bankkonton

Kanske är det så att du inte har en aktiv bankkoppling utan arbetar i programmet genom att klistra in ditt kontoutdrag? I så fall kan du manuellt lägga in bankhändelsen/verifikationen. 

Återkoppla med lite mer information så kan vi kolla vidare på det!

/Fanny