Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Saknar kursdifferensen i kortläget på en utländsk betalning

Sedan jag uppdaterade till version 2017.12 så saknar jag kursdifferens beräkningen på kortläget vid en utländsk utbetalning.
 
Tidigare fick man alltid det. Skillnaden mellan bokföringskursen och betalningskursen.

8 SVAR 8
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tror vi väntar ett tag till med uppdatering till den versionen
Fd medlem
Inte tillämpbar

Bara att hålla med . verkar vara otroligt mycket grejer som bara försvinner enligt inläggen på forumet.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det är inget fel här, utan programmet hanterar det på ett annat sätt. I SQL-versionen visas inte kursdifferensen förrän raden verkligen skapats, dvs när du markerar betalningen som betald. Då beräknas den enligt det du tidigare lagt in som skillnad. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Detta gör det hela lite galet tycker jag då beroende på om det är positivt eller negativt, för vi har olika konton för detta och tidigare blev det väldigt synligt vad resultatet blev och vilket konto vi skulle använda för respektive betalning. Så denna funktionen saknar jag.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag inser att det blir en skillnad här för dig, men du skulle kunna ändra vilket konto det ska hamna på efter att du markerat den som betald. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jo, det är ju klart att man kan ändra i efterhand, men en liten filosofisk fråga så här på morgonen är hur många handpåläggningar Visma tror att vi användare vill stå ut med bara för att vi tvingades in i SQL-svängen. Hur mycket skall vi behöva stå ut med i försämringar innan ni märker att vi börjar se oss om efter andra alternativ? Det är inte roligt att arbeta med en programvara som har varit så toppen och där man vaknar upp en vacker dag och upptäcker att allt krånglats till för oss. Varför gör ni så här?

//L

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja denna uppdatering skulle väl endast gälla databasen? Alltså det som finns under skalet. Inte en massa små förändringar i själva programmet.
Visma hänvisar ju ofta till att om väldigt många önskar en förändring så tittar de över dettta. Hur många har egentligen efterfrågat förändringen i denna tråd??
Fd medlem
Inte tillämpbar

Förmodligen inte någon. Vad som är underligt, är att många med mig har i åratal önskat att kunna koppla kunder till specifika konton på kundfordringssidan. Moderbolag, dotterbolag och intressebolag skall i årsredovisningarna specificeras för sig och en direkt förbättring vore ju då att slippa göra manuella ombokningar per sista december. Men det har det struntats i år efter år. Däremot det här som ingen frågat efter läggs det krut på...