Samlingsfakturering för avtal - Administration

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Skulle behöva kunna göra en samlingsfaktura utav flera avtal som vi har upplagt.
Vid vanlig fakturering så finns ju funktionen samlingsfaktura men ej när det gäller avtalsfaktureringen.
Foto på Ann

Ann

• 100 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 2
Foto på Carl Cipranic

Carl Cipranic, Fd anställd

• 2,484 poäng 2k badge 2x thumb
Hej!

Möjligheten att skapa samlingsfakturor utifrån avtalsfakturor finns tyvärr inte i dagsläget, den enda möjliga lösningen jag kan komma på är att du skapar en egen faktura utanför avtalsfaktureringen där du lägger upp artiklarna som du behöver.

Det är en bra förbättringssynpunkt och jag ser till att berörd avdelning får ta del av den.

Tack för din fråga!

/Carl
Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Fd Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering

• 3,002 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Ann,

Jag kan inte se att vi har fått in detta önskemål från andra kunder, men jag tar det med mig till framtida diskussioner. Tack för att du tog dig tiden att lyfta det!
Foto på Annika

Annika

• 5,338 poäng 5k badge 2x thumb
Detta hade varit bra för att slippa många fakturor till varje kund. Vi hyr ut några kontorsrum och just nu hyr ett och samma företag 3 rum och det är ett avtal för varje rum. Det hade helt klart varit bra om man kunde slå ihop de tre avtalen i en samlingsfaktura.
Foto på Annette

Annette

• 1,704 poäng 1k badge 2x thumb
Hej.

Hur går det med denna? Vi är också intresserade av att göra samlingsfakturor utifrån avtalen.
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,622 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Detta är inget som vi har med i planeringen den närmaste tiden. 
Foto på Stefan

Stefan

• 90 poäng 75 badge 2x thumb
Vi är också intresserade av detta. Borde vara standard kan man tycka.