Samlingsfakturering, lev sätt, er referens - Administration

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Skulle vilja få med Leveranssätt från order vid samlingsfakturering så man ser på varje enskild order på fakturan hur det har levererats.

Skulle även vilja få med Er referens från varje enskild order på fakturan vid samlingsfakturering

Med vänlig hälsning Daniel Johansson

Foto på Daniel

Daniel

• 182 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 1
Foto på Kalle Lindblad

Kalle Lindblad, Moderator

• 5,312 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Daniel!

Håller med dig om att det hade varit smidigt. Jag kan konstatera att det på samlingsfakturan hämtas in Leveranssätt och Er referens från den första skapade ordern, (som ingår i just den faktureringen). 

Jag tar med mig din synpunkt till berörda.

Tack för ditt inlägg!
Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Fd Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering

• 3,002 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Daniel,

Tack för ditt förslag till förbättring!

Det är ingenting vi har planerat till de närmaste versionerna. Jag tycker dock att det är en intressant tanke. Om det funnits en sådan funktion, var i fakturaläget hade du önskat att leveranssättet presenterats? Är ni fler behov av en sådan funktion så får ni gärna dela med er av behovet i den här tråden!
(Redigerad)
Foto på Daniel

Daniel

Hej, det hade funkat på samma rad där det står Order samt nr, bifogar en pdf hur jag tänker! Mvh Daniel
Foto på Roland

Roland

• 294 poäng 250 badge 2x thumb
Fantastisk bra förslag, jag har kunder jag inte kan samlingsfakturera för dom vill ha Er ref. och Ert Ordernummer från varje order.
(Redigerad)
Foto på Daniel

Daniel

Hej, har suttit och grejat lite i mallen i helgen och tycker att jag har lyckats få till det ganska bra..

Så här blev resultatet i alla fall

Med vänlig hälsning Daniel

Foto på Kalle Lindblad

Kalle Lindblad, Moderator

• 5,312 poäng 5k badge 2x thumb
Hej igen!

Ser ju riktigt bra ut skulle jag säga. Tänkte också på att det borde gå att lösa med en malländring, vilket du nu har bevisat :-)

Bra jobbat!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.