Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Försäljning tjänst i sverige blir försäljning vara vid försäljning till annat EU-land

Jag säljer konsulttjänst till sverige samt till länder i EU. Samma artikelnummer konteras som försäljning tjänst när fakturan går till svensk mottagare, men blir till försäljning varor när fakturamottagaren är ett annat EU land. Hur gör jag för att korrigera??
Tacksam för svar.

 

Innehållet är verifierat av Visma Spcs 240226

2 SVAR 2
Pacsac
CHAMPION

om kunden är registrerad i utlandet så blir försäljningen det också, dvs land är något annat än Sverige på kunden och att det finns ett giltigt VAT nummer så blir även fakturan utan moms

Så på artikeln behöver inget ändras


Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Jag får det korrekt hos mig.
Kontrollera gärna under Försäljning - Artiklar vilken Artikelkontering du har valt på artikeln. Det är denna tillsammans med inställningen på kunden som styr bokföringen.
Under Inställningar - Artikelkonteringar kan du sen se hur de olika konteringarna bokför dina försäljningar.
Om du inte hittar felet så skulle jag vilja veta vilka inställningar du har på EU-kunden, om det är valt Privatperson eller Företag, om du har fyllt i organisationsnummer och om tjänsten du säljer är enligt reglerna för MOSS eller om det är en "vanlig" tjänst.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~