Semesterersättning på slutlön blir fel - Lön 300/600

• 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vi betalar ut all semesterersättning i klump i juni varje år. Detta semesterår använde jag kalendariet för att lägga in ersättningen på varje anställd. Efter detta har två slutlöner blivit fel och jag undrar om det har ett samband. Systemet vill betala ut den semesterersättning som redan är utbetald tidigare. Jag fick av supporten tips att göra en manuell rättning men löneart 3232, men så där kan man ju inte hålla på varje gång.
Foto på Hyacinth

Hyacinth

• 1,270 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 2
Foto på annasarnehed

annasarnehed

• 2,944 poäng 2k badge 2x thumb

Jag har råkat ut för samma sak under 2015. Vi har betalat ut semesterersättning i klump i juni och sen när anställd med semesteravtal 20 har slutat vill programmet betala ut ersättning en gång till. Jag har fått samma tips från supporten som Hyacinth och jag håller med hen att så kan man ju inte behöva hålla på! Då får man ju inte den hjälp från programmet man borde få!

Rätta felet!

/ Anna Särnehed

Foto på Emanuel Nergård

Emanuel Nergård, Employee

• 2,852 poäng 2k badge 2x thumb
Tack för era påpekande! Detta ska vara åtgärdat från och med version 2016.0. Alltså, om semestertillägget betalades ut i klump och löneraden saknade datum, så kom dagarna för semestertillägget med igen när slutlön betalades ut. Se Versionsnyheterna och rubriken Rättade buggar.  
Foto på Hyacinth

Hyacinth

• 1,270 poäng 1k badge 2x thumb
Oj, det hade jag missat! Tack för svaret
Foto på annasarnehed

annasarnehed

• 2,944 poäng 2k badge 2x thumb
Toppen att ni rättat detta!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.