Senaste versionen av Visma Admin 2000 - Beställningar

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej.

Vi har precis uppdaterat vårt Visma Administration 2000 till senaste versionen. Jag gjorde en beställning till en leverantör och tryckte på Skapa e-post.

Ett mail kommer upp och den skickas iväg.

Men, beställningen blir inte ikryssad utskriven.

Är detta något ni känner till och kommer att åtgärda?

En annan fråga är - det går väldigt långsamt när man ska skicka epost via programmet, tex orderbekräftelse eller faktura. Ska det vara så? Det kan ta upp till en halv minut medan det förut gick direkt.
Foto på Annette

Annette

  • 1,704 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Hade samma bekymmer tidigare. Löstes genom att supporten tog bort verifiering vid uppstart av system. Ring supporten och stå på dig. Så löser de det här under process. IT är till för att underlätta inte för att försvåra arbetet som Visma Spcs tycks tro.
Foto på Annette

Annette

  • 1,704 poäng 1k badge 2x thumb
Tack!
Är det ngt som ska göras på servern eller på varje enskild dator?
Nej! Det här måste göras av visma för varje enskild handläggare. Det ingår i supportavtalet och kostar inget.
Foto på Annette

Annette

  • 1,704 poäng 1k badge 2x thumb

Nu när jag går igenom Beställningar så ser jag att det är några som vi har fått men som fortfarande står som olevererat.

Vi har fått en lev.faktura där jag har gått in under fliken Beställning och tagit upp beställn där. Kryssat i att den är lev och 0 på restnoterat.


Man kan heller inte klicka i Levererad i beställningen - hur gör jag nu?

Foto på Henrik

Henrik

  • 2,588 poäng 2k badge 2x thumb
Hoppas och tror att registervård är ett minne blott nu när vi fått SQL.
Vi får väl inte hoppas för mycket. Vilket standar svar skall vi då få när vi ringer supporten.
Foto på Annette

Annette

  • 1,704 poäng 1k badge 2x thumb
Fast det hjälper inte med registervård...
Nej det hjälper absolut inte. Men Visma Spcs supporten lugnar ner dig en stund. De kan avsluta samtalet och sedan glömmer den medarbetaren ditt problem. Har tagit upp det med support chef och företagets VD. De beklagar det hela, men gör inget åt det hela. Tror att det är många med mig som tänker byta program nu. Att Vd lovar återkoppling som sedan inte blir av är skrämmande. Det är dags att visa allvar nu.
Foto på Marie J

Marie J

  • 3,054 poäng 3k badge 2x thumb
Ett tips är att man går med i denna nya facebookgrupp, som är en supportgrupp för redovisningskonsulter/ekonomiassistenter och lönekonsulter, där kan man diskutera såna här saker och jämföra erfarenheter när det gäller bokföringsprogram och deras support bl.a. Jag tror vi är många som vill lämna Visma, men det känns alltid tungt att byta program när man väl är van med ett; och jag tror att Visma känner till det beteendet hos oss människor.

https://www.facebook.com/groups/redovisningskonsulternaisverige/
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,918 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!
Jag är ledsen för det sena inlägget, hoppas att du fått den hjälp du behövt här och via vår support. Vill mest lyfta vikten av registervård, i den gamla databasen var det ett viktigt hjälpmedel för att systemet skulle visa rätt siffror osv. I SQL-databasen är det i stort sätt helt onödigt. Kan vara någon eller några gånger efter att du har uppdaterat från dBase till SQL det kan finnas ett behov. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.