Servern är upptagen - Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Ibland när vi skriver ut en fakturajournal kan detta komma upp: Åtgärden kan inte slutföras eftersom programmet inte svarar. Välj Växla till och rätta till problemet.



Gäller version 2017.0
Foto på Herbert

Herbert

  • 218 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Davor P

Davor P, Champion

  • 26,984 poäng 20k badge 2x thumb
Om möjligt updatera till senare version är min första rekommendation. Jag vet att detta inte alltid är möjligt dock.

1. Ta säkerhetskopia
2. Kör registervård
3. Kör programvård via Support assistenten

Hoppas att detta hjälper er vidare.

//Davor P
Foto på Herbert

Herbert

  • 218 poäng 100 badge 2x thumb
Jag har kört de tre punkterna men...
Skriver ut var lite fel uttryckt, vi gör detta till en Excel-fil och det är då problemet uppstår. Alla våra filsparningsplatser ligger på OneDrive, det är där Visman inte verkar få tillåtelse att skriva men så klart detta inträffar bara ibland!
Foto på Amanda Granath

Amanda Granath, Moderator

  • 2,310 poäng 2k badge 2x thumb
Hejsan Herbert!

Om inget av ovanstående punkter som Davor P gav hjälpte får du gärna kontakta oss så att vi kan kolla på det och samma och se vad som orsakar problemet. 

Ha en fin dag!

//Amanda
(Redigerad)
Foto på Herbert

Herbert

  • 218 poäng 100 badge 2x thumb
Hej
Det här problemet har nu visat sig i andra program också, det är när vi sparar journaler på OneDrive. Vi använder nu en annan sökväg temporärt och får sedan flytta dokument till OneDrive. Den dator som har Visma-problemet hade inte Windows 10 update "för andra Microsoft-produkter” aktiverat, ev. löser detta OneDrive problemet helt för oss...

Här är en liknande tråd https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/spara-journal-till-onedrive