Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Servern är upptagen

Ibland när vi skriver ut en fakturajournal kan detta komma upp: Åtgärden kan inte slutföras eftersom programmet inte svarar. Välj Växla till och rätta till problemet.



Gäller version 2017.0

4 SVAR 4
Davor P1
CHAMPION

Om möjligt updatera till senare version är min första rekommendation. Jag vet att detta inte alltid är möjligt dock.

1. Ta säkerhetskopia
2. Kör registervård
3. Kör programvård via Support assistenten

Hoppas att detta hjälper er vidare.

//Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har kört de tre punkterna men...
Skriver ut var lite fel uttryckt, vi gör detta till en Excel-fil och det är då problemet uppstår. Alla våra filsparningsplatser ligger på OneDrive, det är där Visman inte verkar få tillåtelse att skriva men så klart detta inträffar bara ibland!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan Herbert!

Om inget av ovanstående punkter som Davor P gav hjälpte får du gärna kontakta oss så att vi kan kolla på det och samma och se vad som orsakar problemet. 

Ha en fin dag!

//Amanda
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej
Det här problemet har nu visat sig i andra program också, det är när vi sparar journaler på OneDrive. Vi använder nu en annan sökväg temporärt och får sedan flytta dokument till OneDrive. Den dator som har Visma-problemet hade inte Windows 10 update "för andra Microsoft-produkter” aktiverat, ev. löser detta OneDrive problemet helt för oss...

Här är en liknande tråd https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/spara-journal-till-onedrive