Sidan ännu inte sökbar - Website/Webshop

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag publicerade en hemsida (Visma Website Free) de första dagarna i januari och köpte strax därefter till en se. domän.
Har förstått att det kan ta lite tid med indexering, men nu har det gått mer än två månader.
Jag har använt tipset här i Forum om anmälan till Google. Det har inte hjälpt. Är det något fel på den publicerade hemsidan som jag inte fått kännedom om?

/ Olle
Foto på Olle

Olle

• 140 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 1
Hej,

Jag kan inget om Visma Website Free men jag måste fråga om du har pekat ditt domän mot rätt namnserver för Visma Website Free. Dessa måste kopplas ihop för att det skall fungera.
Foto på Olle

Olle

Hej igen!

Jag kan inte se om jag har det rätt pekat.
Har du något tips utifrån följande klipp?

/ Olle
Foto på Karl Wilsborn

Karl Wilsborn, Moderator

• 9,254 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Köpte du domänen via vår tjänst - d v s under Website - Domän, eller har du beställt en extern?

Kan du bifoga en skärmklipp på hur det ser ut i din tjänst under Website - Domän, likt den här nedan?

/Karl
Foto på Olle

Olle

Hej!
Jag började fixa den på Visma Website, men råkade ut för att avbrott, så den blev inte registrerad. Då jag kontaktade nameisp., så blev jag uppmanad att beställa se.domänen där. Trodde då att allt var OK. Hemsidan nås bra via sin adress, men går inte att googla fram.
Här kommer skärmklippet på domänlistan.

Mvh, Olle

Foto på Susann

Susann

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
Hej
Jag har också problem med att inte kunna googla min hemsida. Nån som kan hjälpa?
Hej igen,

Har ni testat att lägga till domänet via denna tjänst, dvs Googles egna, https://www.google.se/intl/sv/add_url.html? Det kan vara någon inställning som gör att den inte indexeras automatiskt. Vet ej funktionerna i Vismas websidor men i vissa system kan man göra sidan sökbar eller osynlig.

OBS! Jag missupfattade första frågan (läste alldeles för fort) som att sidan inte pekade rätt därför skrev jag om namnserver.
(Redigerad)
Foto på Olle

Olle

Jag testade med att ännu en gång lägga in den via ovanstående tjänst. Jag vet inte om det var detta som fixade det, eller om någon osynlig hand hjälpt mig. Hur som helst.
Idag fungerar det!
Skönt att det fungerar nu. Viktigt att du uppdaterar din startsida lite då och då, och även andra sidor, för då lever den i Googles värld.