Sidopanelen - Administration

• 5
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Det hade varit bra om man själv kunde bestämma vilken flik i sidopanelen som skall vara "nummer ett".  Som det är nu måste man hela tiden klicka på kund info varje gång man byter mellan olika programdelar, detta medför att flera medarbetare missar viktig information om kunden, eftersom de inte "tänkte på" gulmarkeringen.
Foto på ChristerC

ChristerC

• 1,482 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 5
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Christer, 

Du har en väldigt bra poäng där. I kundrelaterade dokument borde nog kundpanelen vara prio 1 eftersom den är mest relevant i det sammanhanget. Jag tar med mig det som ett önskemål så får vi diskutera det i utvecklingsteamet. 

Tack för synpunkten!
Foto på Alice

Alice

• 64 poäng
Även vi önskar denna funktion, snarast. 
Foto på Josefin

Josefin

• 218 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Önskemål flikar till höger efter uppdatering - Administration.

Önskar att man kunde fästa kundfliken före notifieringar som tillkommit under senaste uppdateringen.

Just nu dyker notifieringar upp och det är lätt att man missar allt viktigt man skrivit under kundanteckningar.

Foto på sharkgordon

sharkgordon

• 2,204 poäng 2k badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette kundpanelen.

Bra förslag, har samma åsikt.

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Önskemål flikar till höger efter uppdatering - Administration.
Foto på Helene Struthers

Tack för ytterligare input! Helt klockren förbättringsåtgärd. 
Foto på GL

GL

• 90 poäng 75 badge 2x thumb

Jag håller med om att kundrutan skall vata nr1. Den har vi haft stor nytta av när man gör order eller fakturerar. Den måste kunna ligga där hela tiden och inte försvinna när man byter flik

(Redigerad)
Foto på Bernehj

Bernehj

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Styra Sidopanelen - Administration.

Jag skulle önska att man i sidopanelen själv kan välja vad som ska synas. Dvs vad som ska ligga först om man fäster sidopanelen med häftstiftet. I vårt fall använder vi flitigt informationen på kundfliken men inte notifieringarna. Så om man då själv kan välja vilken av dessa flikar som ska synas. Tack!
Foto på sharkgordon

sharkgordon

• 2,204 poäng 2k badge 2x thumb
För oss hade det även varit en fördel om man kunde skapa egna notifieringar som bara var synlig av samma användare och inte av alla användare i företaget.
Foto på Helene Struthers

Vi bryter ut det här önskemålet i en egen tråd.

Du hittar den nya konversationen här: Skapa notifieringar som är synlig endast för en användare
Foto på Carina

Carina

• 122 poäng 100 badge 2x thumb

Tycker att det skulle vara beroende av vilken del av programmet man går in i. Ex är man på order så är man inte så intresserad av vad som gäller fakturering - då vill man helst se vad som rör kunden. Sedan skulle jag gärna vilja att när jag väljer en flik att den stannar kvar när jag hoppar till nästa kund/leverantör/order. Man ser ju om det finns en Notifiering - men det är irriterande att hela tiden bli tvungen att välja om flik bara för att den alltid går tillbaka till grundinställningen.

Foto på Helene Struthers

Hej Carina, tack för din input i diskussionen. Håller helt med dig att det borde vara kundanteckningarna som visas överst i sidopanelen när det är som mest relevant dvs på försäljningsdokumenten. 
Foto på Helene Struthers

Hej på er, 

I version 2015.2 placeras den mest relevanta fliken överst enligt ert förslag. På kunddokument visas Kundfliken och på leverantörsdokument visas nu Leverantörsfliken (nyhet). I övriga funktioner visas Notifieringar överst. 

Hoppas det fungerar bättre. Tack för er input!

Läs mer om nyheterna här.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.