Signera betalningar via bankkoppling med SEB - eEkonomi

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej! 

Det är för tillfället problem med att signera betalningar via bankkoppling med SEB i eEkonomi. När du klickar på knappen för att signera så kan du mötas av en vit sida och det går inte att slutföra signeringen. 

Vi arbetar på att lösa detta problem just nu, men har du någon faktura som måste betalas inom de närmsta dagarna så rekommenderar vi att du så länge betalar den manuellt på banken. 

Har du valt att betala en faktura manuellt på banken? Kommentera här i forumtråden så kommer vi ta kontakt med dig via mejl för att få till rätt status till "Betald" på de fakturor de gäller. 

Vi återkopplar när vi har mer information om lösning!
/Nellie 
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,146 poäng 20k badge 2x thumb

Publicerades för 10 månader sedan

  • 1
Foto på stephen

stephen

  • 206 poäng 100 badge 2x thumb
bra Nellie, åtminstone en varning. 
För resten av de som  läser forum: bankkoppling är gjort så urdålig att jag hittat ca 10 fel och spenderar minst en timme per dag med avlusning av programmet. Om ni inte måste ha koppling till banken - gör inte den!
/stephen
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,146 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Vi har hittat orsaken till varför du inte kunnat signera betalningar via bankkoppling med SEB, och för att få det löst så behöver vi skicka ut en ny version av eEkonomi. Vi planerar att göra det i början av nästa vecka. 

Jag uppdaterar mer när vi har en lösning på plats!
/Nellie 
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,146 poäng 20k badge 2x thumb
Uppdatering 2018-09-10 kl. 16:26: 

Tyvärr har vi inte haft möjlighet att skicka ut en ny version av eEkonomi idag, då en del tester innan versionssläpp inte visat Ok. Vi gör ett nytt försök imorgon och hoppas på en ny version då. 

Jag återkommer med mer information imorgon. 

/Nellie 
Foto på Botkyrkalas

Botkyrkalas

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Hej, tack för info. jag kommer behöva hjälp med att bocka en betalning sen.
För övrigt tycker jag bankkopplingen mot SEB fungerar kanon bra.

Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,146 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Vi har inte lyckats skicka ut en ny version idag, men jag återkommer med ny information så fort jag har det. 

För dig Botkyrkalas, så kommer jag ta vidare kontakt med dig via mejl. 

/Nellie
(Redigerad)
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,146 poäng 20k badge 2x thumb
Uppdatering 2018-09-14 kl. 10:20

Vi har lyckats lösa problemet med att en vit sida dök upp vid signering, tyvärr stötte vi då på ett nytt problem vilket innebär att även om du klickar på knappen Signera så skickas inte betalningarna upp till banken. 

Detta är av högsta prioritet och vi hoppas kunna lösa det så snabbt som bara möjligt.
Har du fakturor som behöver betalas så får vi så länge rekommendera dig till att betala dem manuellt på banken.

Om du har betalat manuellt på banken så vill jag sedan att du skriver en kommentar här i forumtråden så tar vi kontakt med dig för att justera fakturorna till korrekt status i eEkonomi.

/Nellie
(Redigerad)
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,146 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Uppdatering 2018-09-17 kl. 08:44 - Löst! 

Hej allihop! 

Jag kan nu med glädje meddela att signeringen med bankkoppling till SEB fungerar igen! 

Du möts inte längre av en vit sida eller att inte betalningarna skickas till banken, utan nu får du fram listan med de olika betalningarna du kan skicka till banken och så fort du klickar på knappen "Signera" så skickas betalningarna korrekt till banken. 

Har du hunnit betala någon faktura manuellt på banken tills detta var löst så får du gärna kommentera här i tråden och vi tar kontakt med dig för att rätta fakturorna till korrekt status, Betald. 

Ha en fortsatt bra dag!
/Nellie 
Foto på Michael

Michael

  • 60 poäng
Jag har problem med detta igen. Har en faktura som fått status väntar på signering men jag kan inte signera någonstans.
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

  • 9,950 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Michael!

Hur ser det ut för dig när du klickar på knappen ”Signera”? Möts du då av en vit sida eller hur ser det ut hos dig?

Testa gärna att byta webbläsare samt rensa cache för att se om det blir någon skillnad hos dig.

Kontrollera även vad fakturan har för status i eEkonomi. Detta gör du under Försäljning - Kundfakturor.

Kontrollera även att bankkopplingen är aktiv. Detta gör du under Inställningar - Kassa och bankkonton. Se så att det står aktivt under ”Banksamarbete” på ditt företagskonto.

/Moa
(Redigerad)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.