SISU-betalning för levfakturor mot utland i SEB - eEkonomi

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Genomförda
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej, det går att integrera så kallad SISU betalning för leverantörsfakturor mot utland i SEB. Det som saknas är att visma tillåter detta, finns andra aktörer som redan gör det. Skulle vara hög intressant att slippa lägga in leverantörsfakturororna hos både banken och i visma.

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Koppling till SEB i Visma eEkonomi.
Foto på fillen

fillen

• 442 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 1
Foto på fillen

fillen

fortfarande intresserad av detta, använder leverantörsfakturainläsning med centsoft och skulle verkligen bli glad om det går att integrera sisu betalningen i visma e ekonomi så jag slipper råka göra dubbelbetalningar etc..
Foto på Gunilla Jaltsén

Gunilla Jaltsén, Produktansvarig Marknad Visma eEkonomi

• 3,418 poäng 3k badge 2x thumb
Hej

Utländska betalningar är något som vi vill och kommer stödja framöver. 
Och det stämmer att just nu har vi bara LB filen för svenska betalningar. 
När det kommer införas har jag tyvärr ingen mer information om just nu.

Gott nytt år.
Gunilla

(Redigerad)
Foto på fillen

fillen

Toppen jag ser väldigt mycket fram emot det särskilt nu då jag använder centsofts fakturaskanning!
Foto på fillen

fillen

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette SISU koppling, SEB/Visma eEkonomi.

Hej, det går att integrera så kallad SISU betalning (filbetalning  för leverantörsfakturor mot utland i SEB). Det som saknas är att visma tillåter detta, finns andra aktörer som redan gör det. Skulle vara hög intressant att slippa lägga in leverantörsfakturororna hos både banken och i visma.
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,680 poäng 10k badge 2x thumb
Hej!

Vi har börjat titta på en lösning för att skicka utländska fakturor tillsammans med SEB och vi hoppas att vi inom en snar framtid kan få en lösning på plats.

Den nya lösningen innebär också att du får möjlighet att skicka över leverantörsbetalningar till banken utan att skapa och exportera en LB-fil. En annan stor fördel är att du då också kommer kunna ha bankkoppling aktiverad på flera företagskonton. 

Jag återkommer när vi har den nya bankkopplingen på plats! 
Foto på fillen

fillen

Jätte glada nyheter för vår del!
Foto på fillen

fillen

Hej Lisa.. vad tror du om detta rent tidsmässigt..?  Är det på gång ?
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,680 poäng 10k badge 2x thumb
Hej! 

Det är det! Fick precis informationen att du kan ta kontakt med SEB för att få tillgång till den nya bankkopplingen :) 
Under avsnittet SEB - när du använder tvåstegsverifiering kan du sedan läsa om hur du gör för att skicka betalningar i den nya varianten. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.