Inklistrat kontoutdrag tolkas fel + varför har ni lagt ner mejlsupporten? - eEkonomi

  • 0
  • 3
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Då jag skulle läsa in nya poster från Danske Bank blev det fel i överföringen på en av posterna då jag gjorde klistra in. Alla andra poster gick bra, en post översattes helt fel. Jag fick lösa det genom att manuellt lägga in posten till Företagskontot. Jag trodde dock i min enfald att ni som utvecklar eEkonomi var intresserade av att fixa fel som detta så jag tog skärmdumpar och skickade in dem via mejl till en info-låda. Fick standardsvar tillbaka som hänvisade till detta Forum eller till er chatt.

Har nu pratat med chatten i 15 minuter utan att komma ett dugg närmare en lösning på problemet. Ni säger att chatten går fortare. För vem? 

Jag är inte intresserad av att lägga ut skärmdumpar av vårt företags bankkonto här i detta Forum. 

Hur har ni tänkt att lösa detta? Eller, ni kanske inte är intresserade av att avlusa er programvara för fel?
Foto på olsv

olsv

  • 932 poäng 500 badge 2x thumb
  • förbannad

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 3
Foto på Ribomation

Ribomation

  • 1,014 poäng 1k badge 2x thumb
>> inte intresserad av att lägga ut skärmdumpar av vårt företags bankkonto här
håller helt med.

det är ganska anmärkningsvärt att (a) folk aningslöst lägger ut konfidentiella ekonomiska uppgifter och (b) visma uppmuntrar till det i enlighet med vad du just sagt och vad jag själv erfarit.

har tidigare i telefonsamtal med visma support påpekat det olämpliga i att folk så aningslöst lägger ut privat ekonomisk information. antagligen begriper de det inte, förrän det är försent.
Foto på Philip Hjelmberg

Philip Hjelmberg, Fd Moderator

  • 3,900 poäng 3k badge 2x thumb
Hej,

När det gäller rapportering av buggar och liknande så föredrar vi få mottaga dessa över telefon eller chatt. Detta beror mycket på att vi vill få all relevant information som ligger till grund för att våra utvecklare ska kunna åtgärda detta så snabbt som möjligt. Via e-post så kunde det saknas nödvändig information samt att det va tvunget med följdfrågor. Därav kunde vi sitta fast och inte fortsätta i ärendet.

I vissa fall så kan vi vid en direktkontakt meddela detta till våra utvecklare och det åtgärdas under dagen.

Med vänliga hälsningar
Philip
(Redigerad)
Foto på Lars R

Lars R

  • 9,456 poäng 5k badge 2x thumb
Nej, det resonemanget håller inte. Man vill ofta skicka in skärmdumpar med konfidentiell information. Då fungerar inte vare sig telefon eller chat.
Efter mycket letande har jag hittat följande mailadress som fungerar utmärkt. Synd bara att den är så svår att hitta!!
support@vismaspcs.se
Nu hoppas jag att alla som föredrar den kanalen använder den!
Foto på Karl Wilsborn

Karl Wilsborn, Moderator

  • 9,204 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Vi har inte längre någon mejlsupport utan vi har, precis som tråden talar om, ersatt den kanalen helt med telefon eller chatt. Dessa är vägarna som vi efter utvärdering kommit fram till är de mest effektiva för alla parter. Skulle det vara så att ett ärende inte kan lösas via dessa kanaler, t ex om vi behöver mer underlag för att driva ett ärende vidare eller liknande,kan det hända att vi begär in underlag exempelvis mejl. Men det vanligaste är att vi tar in det underlaget vi behöver för vidare utredning direkt i vår kontakt med er,  via ett fjärrskrivbord. Då får vi in det direkt och kan börja arbeta med ärendet med en gång utan att behöva invänta mejlunderlaget.

Men som sagt, det är bara aktuellt om ett ärende inte kan lösas via våra grundkanalerna och vi behöver kolla vidare på det. Annars är det forumet, telefonen och chatten som gäller, där de absolut allra flesta ärenden blir lösta direkt vid förstakontakten. Är helt med på att man inte vill bifoga viss information (om så krävs för en lösning på frågan) på ett offentligt forum, och då är man varmt välkommen att istället chatta eller ringa in till oss så kollar vi på det den vägen istället, t ex via ett fjärrskrivbord.

Återkom om ni har några frågetecken eller synpunkter på resonemanget ovan, det tar vi gärna till oss för att förbättra och effektivisera vårt arbetssätt!

I ditt fall olsv så borde vi via chatten lagt upp ett ärende på problemet som inte kunde lösas vid den kontakten, för att sedan driva det vidare och återkomma till dig när det var löst. Till ärenden skulle vi också tagit in de skärmdumpar och underlag vi skulle behövt för vidare felsökning, via antingen ett fjärrskrivbord eller bett dig mejla in det. Beklagar att så inte skett, har ärendet lösts för dig nu eller hur är status?

Ha en trevlig helg hörrni!

/Karl
(Redigerad)
Foto på olsv

olsv

  • 932 poäng 500 badge 2x thumb
Hej,

Som jag skrev i min ursprungliga post så löste jag problemet genom att manuellt lägga in den post som inte översattes på rätt vis. Men felet i översättaren är kvar, det kommer att bli fel i framtida poster där motsvarande textsträng tolkas fel.

Jag har ingen lust att lägga mer tid på detta ärende. Lusten att hjälpa till med att rätta fel går ned då det blir för besvärligt.

Ola
Foto på Karl Wilsborn

Karl Wilsborn, Moderator

  • 9,204 poäng 5k badge 2x thumb
Bra att du löst det i a f, om än tillfälligt. Vi vill gärna kolla vidare på underlaget om informationen tolkas felaktigt, ledsen för att vi inte tagit till oss det i dina tidigare kontakter med oss. Som jag jag skrev i förra inlägget borde vi redan då ha tagit in önskat underlag för vidare utredning, via antingen fjärrskrivbord eller bett dig mejla in det. Om du vill att vi kikar vidare på det kan du kopiera in ett kontoutdrag där felet uppenbarar sig, i programmet Anteckningar. Spara ner filen och mejla in den till kontakt.spcs@visma.com med hänvisning till denna tforumtråden, så tar vi det därifrån och återkopplar dig när svar finns på ärendet. Skriv även i mejlet vilken bank du har. Det är det underlaget vi behöver.

Ha en fin dag!

/Karl

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.